سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نقد وهابیت

حوزه/ درس‌نامه نقد وهابیت حضرت آیت‌الله‌العظمی سبحانی که جزو دروس حوزوی قرار گرفته، توسط اساتید دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در مدارس علمیه اهواز در حال تدریس می‌باشد.

حجت‌الاسلام محمد آل مبارک، رئیس اداره آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بیان داشت: درس‌نامه مصوب نقد وهابیت حضرت آیت‌الله‌العظمی سبحانی که جزو دروس حوزوی قرار گرفته، توسط اساتید دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در مدارس علمیه اهواز در حال تدریس است.

وی گفت: کتاب  درس‌نامه نقد وهابیت برگرفته از تقریرات دروس تخصصی حضرت آیت الله جعفر سبحانی، عالم وارسته و خستگی‌ناپذیر در نقد عقاید وهابیت است.

حجت‌الاسلام آل مبارک، بیان کرد: محورهای اصلی کتاب، پیرامون سه موضوع «توحید و شرک»، «ارتباط با برزخ» و «سنت و بدعت» است که پس از تبیین هر یک از این محورها، مسائل مرتبط با آن آمده است.

وی با بیان اینکه کتاب مذکور به شیوه درس‌نامه در نقد عقاید وهابیت تنظیم شده که برای تدریس در مراکز آموزشی مناسب است، اظهارداشت: رویکرد این کتاب، تفکیک بین وهابیت و مذاهب اسلامی است؛ زیرا در بسیاری از مسائل، برداشت وهابیان، مخالف عقیده پیروان مذاهب اسلامی است.

رئیس اداره آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، در پایان اظهارداشت: در نقد شبهات وهابیان بیشتر از آیات قرآن و سنت نبوی(ص) استفاده شده و سیره سلف و سایر دلایل در مرحله بعد استفاده شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha