شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / گردهمایی روحانیون و مبلغین شاخص تبریز

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی از پیش بینی و اجرای ۱۷۴۵۹ جلسه تبلیغی در این استان به مناسبت دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام حسن شعبانی، در گردهمایی روحانیون و مبلغین شاخص تبریز که در محوطه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسن (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش گفت: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ عاشورا ، ۱۷۴۵۹ جلسه تبلیغی و سخنرانی با مشارکت تشکل های مردم نهاد دینی، هیئات مذهبی ، مبلغان دینی،  مساجد روستایی و شهری، مراکز و مؤسسات قرآنی و ...  برگزار می شود.

وی، از برگزاری ۱۰۰ جلسه و نشست هم اندیشی شورای هیئات مذهبی استان و شهرستان ها خبر داد و اظهار کرد: این جلسات که از دو ماه قبل آغاز شده بود، به مباحثی مانند نحوه تمدید و صدور مجوز فعالیت ، توجه بخشیدن مسئولین هیئات و تکایا به  محور قرار دادن « ولایت ، خانواده، عبرت های عاشورائی،امید آفرینی و آسیب های اجتماعی » و نیز بررسی نحوه برگزاری مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی پرداخته شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در ادامه با اشاره به سازماندهی، معرفی و اعزام ۱۳۴۳ مبلغ و مبلغه به مناطق و محافل مختلف مذهبی، از هماهنگی و هدایت ۹۲۲ نفر از ائمه جماعات دستگاه‌های دولتی و کانون‌های جمعیتی به منظور پرداختن به راهکارهای تقویت و توسعه فرهنگ سرخ حسینی ، خبر داد.

وی ادامه داد : براساس برنامه ریزی های انجام شده پس از اعلام نیاز شهرستان ها در سامانه سجام،  مبلغین و مبلغات به مساجد، تکایا، حسینیه ها و جلسات خانگی معرفی شده اند که از این تعداد ۱۱۴۰ نفر شبکه تبلیغی بومی استان، ۱۴۰ نفر از دفتر تبلیغات اسلامی، ۴۷ امام محله منتخب، ۱۶ امام پایگاه اجتماعی و ۱۰۲ نفر نیز روحانی مستقر روستایی هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی، در ادامه خاطرنشان کرد : تشکیل جلسات اندیشی ورزی هیئات منتخب، گردهمایی مسئولین هیئات، همایش روحانیون شاخص، جلسات هم اندیشی انجمن های اسلامی مساجد و نشست های کانون مداحان و انجمن شعرا از دیگر برنامه هایی است که در تمامی شهرستان های استان با رعایت  کامل پرتکل های بهداشتی به صورت های مجازی و یا تعداد محدود گروه های هدف، توسط ادرات تبلیغات اسلامی پیگیری و با مشارک تشکل های مردمی به اجرا درآمد. 

رئیس ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی همجنین افزود : پس از تشکیل کار گروه ها و کمیته های نظارتی در این اداره کل و ادارات تابعه شهرستان ها،  بیش از ۲۰۰ گروه ارزیابی متشکل از شورای هیئات، اعضای کانون مداحان ، مسئولین هیئات منتخب و نیروهای مردمی بویژه جوانان ، وظیفه نظارت میدانی از برنامه های دهه اول از قبیل خدمات رسانی اجتماعی آنان ، کیفیت برنامه ها  و میزان رعایت پروتکل های بهداستی ستاد مبارزه با کرونا را رصد می کنند.  

وی یادآور شد :  فضاسازی محیطی ، سیاه پوش کردن مساجد و حسینیه ها برای استقبال از محرم ، راه اندازی تکایا و هیئات، فعال کردن شبکه های های اجتماعی مرتبط ، تولید و محتوا بخشی به اقشار تاثیر گذار مردمی و نیز تغذیه فکری نیروهای تبلیغی از دیگر برنامه ها است که در این اداره کل و شهرستان های تابعه ، برنامه ریزی ، پیش بینی و در حال اجراست که و تا پایان محرم  نیز ادامه خواهد شد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در پایان از تمامی مردم بویژه عزاداران و سوگواران حسینی(ع) خواست ، با رعایت پروتکل ها ( استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی) در مراسم شرکت کنند تا علاوه بر بر احترام به قانون و مقررات بهداشتی و اجتماعی، از شیوع بیماری جلوگیری شود و بهانه را از افراد فرصت طلب و رسانه های معاند که به نوعی دنبال تضعیف مراسم محرم و اجتماعات دینی هستند، بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha