پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی

تولیت آستان قدس رضوی با صدور هشت دستور، بخش‌های مختلفی بهداشتی و خدمت رسانی آستان را برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان کشور برای مقابله با موج پنجم کرونا بسیج کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، متن هشت دستور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، خطاب به قائم مقام آستان قدس رضوی به شرح زیر است:

باسمه تعالی

همزمان با شیوع موج پنجم کرونا و مشکلات درمانی مردم عزیز استان بویژه مردم مشهدمقدس به عنوان مجاوران امام مهربانی‌ها و لزوم قدرشناسی از زحمات بی‌وقفه کادر درمان، ضروری است در حد مقدورات اقدامات ذیل با بسیج کلیه امکانات و نظارت همه جانبه، با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد و گزارش اجرای آن روزانه به اینجانب منعکس گردد تا همانند گذشته آستان قدس رضوی درکنار مردم و همدرد آنان باشد. 

۱- تجهیزات ضروری درمان بیماران سریعا تهیه و جهت بهره برداری بیمارستان‌های درگیر کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گردد.

۲- بیمارستان رضوی با ظرفیت کامل و تأمین امکانات و کادر پزشکی مجرب به بیماران کرونایی ارائه خدمات نماید.

۳-حمایت کامل برای تسریع واکسیناسیون حاشیه شهر مشهد به لحاظ مالی و نیروی انسانی صورت پذیرد.

۴- ارائه خدمات مهمانسرای حضرت رضا(ع) محدود و منابع حاصل از آن در تأمین اقلام پزشکی و دارویی هزینه گردد.

۵- شرکت‌های داروسازی آستان قدس با تلاش شبانه روزی و بدون وقفه به افزایش تولید داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی از جمله تأمین سرم بپردازند.

۶- پروتکل‌های بهداشتی در برنامه ها و زیارت حرم مطهر بصورت صد درصدی صورت پذیرد و امکانات لازم در جهت حفظ سلامت زائران از جمله ماسک و مواد ضدعفونی به طور کامل تأمین شود.

۷- کانون‌های خدمت رضوی، خادمان و خادمیاران در سراسر کشور با کمک خیرین نسبت به مهارکرونا  و رسیدگی به بیماران نیازمند بسیج گردند.

۸- مجموعه های ورزشی و اقامتی آستان قدس در صورت نیاز برای ایجاد مراکز درمانی موقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha