دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یاسر مظاهری

حوزه / دبیر ستاد امر به معروف استان همدان با طرح این سوال که چطور مدیری که خود دغدغه امر به معروف ندارد، می‌تواند رئیس شورای امر به معروف شود، گفت:  طبق ماده ۵ دستورالعمل اجرایی ستاد امر به معروف، رؤسای دستگاه‌ها مسئول ترویج و اجرای امر به معروف در دستگاه متبوع خود می‌باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام یاسر مظاهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، عصر امروز در جلسه این ستاد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، اظهار داشت:  طبق ماده ۵ دستورالعمل اجرایی ستاد امر به معروف، رؤسای دستگاه‌ها مسئول ترویج و اجرای امر به معروف در دستگاه متبوع خود می‌باشند و علاوه بر آن موظف هستند تا در کنار تشکیل شورا، ساز و کار اجرایی مناسب برای آن را نیز طراحی کنند.

وی با بیان اینکه ترکیب اعضا نیز توسط رئیس شورا مشخص می‌شود، گفت: سؤالی در این جا وجود دارد که چطور مدیری که خود دغدغه امر به معروف ندارد، می‌تواند رئیس شورای امر به معروف شود و کارهای این حوزه را انجام دهد.

دبیر ستاد امر به معروف استان همدان با اشاره به اینکه ستاد مرکزی برای رفع این مشکل در حال طراحی یک نقشه است، مطرح کرد: یکی از نیازهای موجود در بین مدیران برگزاری جلسات درس اخلاق به صورت ماهانه و یا فصلی است و لذا اولین مصوبه این جلسه برگزاری درس اخلاق مدیران به صورت مستمر می‌باشد.

وی با تاکید بر لزوم حضور شخص مدیر در جلسات ستاد، یادآور شد: مصوبه دوم جلسه امروز نیز ممنوعیت حضور نماینده در جلسات ستاد است، بنابراین از جلسه بعدی باید مدیر دستگاه شخصا در جلسات حضور داشته باشد.

حجت الاسلام مظاهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به بحث تنظیم بازار و برخی مشکلات در عرصه توزیع اقلام اشاره کرد و گفت: در حوزه تنظیم بازار، فعالیت ستاد در قالب معاونت بود، اما این مجموعه تبدیل به دفتر معاونت قضایی شده است.

وی ادامه داد: در بحث مرغ در بازرسی‌های صورت گرفته مشخص شد که ترک فعل در این بین صورت گرفته است و لذا مقرر شد تا سازمان بازرسی این تخلف را به دادستانی ارجاع دهد و پیگیری‌های قانونی آن را انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha