جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علیرضا آشناگر

حوزه/ استاندار سمنان اعلام کرد: تدوین راهکارهای اقتصادی با ویژگی ظرفیت‌های استان انجام‌شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا آشناگر، عصر چهارشنبه به همراه معاونین و جمعی از مدیران کل ستادی استانداری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، به میزبانی دفتر امام‌جمعه سمنان با بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های بسیار مطلوب و ارزنده‌ای که با تأمین منابع آبی و همچنین تزریق منابع مالی و اعتبارات، مستعد رشد و توسعه مطلوبی است، گفت: استان باوجوداین استعدادها و توانمندی‌ها اما با چالش‌هایی نیز روبروست که باید برطرف شود و در صورت تحقق این مهم، رشد و توسعه در مسیر آینده پیش روی استان سمنان است.

وی بابیان اینکه تدوین راهکار مسائل اقتصادی استان با ویژگی ظرفیت‌های استان و استعدادها انجام‌شده است، افزود: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان، بیش از ۸۰ درصد قول‌ها عملی و پروژه‌ها فعال شدند و در بحث اعتبارات استانی نیز متناسب با ظرفیت استان و با توجه به افزایش تورم رشد در اعتبارات را شاهد هستیم.

درصد بالای اشتغال در سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه در بحث پرداخت تسهیلات به تولید نیز در سطح کشور، استان بین رتبه‌های اول تا سوم کشور قرار دارد، ابراز داشت: در حوزه رفع موانع تولید، تأمین نقدینگی برای رونق تولید و واحدهای صنعتی و تولیدی صورت گرفت و درصد بیکاری استان نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر بوده و درصد اشتغال بالایی نیز دارد.

آشناگر بابیان اینکه به فرصت‌های شغلی بسیار فراوانی که به‌واسطه حضور واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در استان مهیا شده و حتی پذیرای نیروهای کار از استان‌های مجاور نیز هستیم، تصریح کرد: از چند محل برای تأمین اعتبار اجرای پروژه‌ها در استان اقدام و مکاتباتی نیز خارج از این چارچوب اعتبارات عنوان‌شده، با ریاست جمهوری، معاون اول ایشان و وُزرا انجام شد که در این ردیف نیز اعتبارات خوبی به استان تخصیص یافت.

وی بابیان اینکه معادن استان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند، افزود: به همین واسطه مقررشده تا طرح توسعه معادن در جنوب استان اجرایی شود که سرمایه‌گذاری مستقیم در تأمین آب، برق و گاز و زیرساخت‌ها از شروطی که برای آن در نظر گرفته‌شده است.

‌ناگزیر به انتقال آب هستیم

استاندار سمنان با بیان اینکه به‌واسطه کمبود منابع آب زیرزمینی، روان آب‌ها، بارندگی و تبخیر بالا، استان کم‌آبی هستیم، ابراز داشت: طبیعتاً راهی جز تأمین آب از منابع خارج از استان همچون دریای خزر نداریم، بحث تأمین آب از خلیج‌فارس نیز برای استان مطرح شد که هزینه‌بر بوده و تأمین آب ارزان‌قیمت‌تر در گرو اجرای پروژه انتقال آب از دریای خزر است.

آشناگر بابیان اینکه مجوزهای زیست‌محیطی لازم برای این طرح اخذشده است، تصریح کرد: در حال حاضر تا مراحل تشکیل شرکت‌های پیمانکار طرح به‌پیش رفتیم، با شرکت‌های مختلف رایزنی شده است و هلدینگ مپنا برای سرمایه‌گذاری ابراز علاقه‌مندی کرده است.

وی بابیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی امام‌جمعه سمنان نیز به‌خوبی با مشکلات استان آشنا هستند، اضافه کرد: ایشان به ارتباطات اجتماعی، سیاسی و مناسبات اقتصادی موجود اشراف داشته که امیدواریم استفاده از مساعدت‌ها و همکاری‌های ایشان برای رفع مسائل و مشکلات استان ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha