جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه فعال کردن واقعی مساجد موجب کاهش مشکلات و محرومیت‌ها می‌شود، گفت: اگر مساجد به معنای واقعی کلمه فعال شوند، بسیاری از دغدغه‌هایی که الآن در نظام مقدس اسلامی با آن مواجه هستیم، به‌آسانی حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در نشست با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهارداشت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص مساجد، شبکه امامت است که حتماً وجهه همت همه باید تقویت مساجد و ایجاد مساجد در تراز باشد.

وی با اشاره به پیگیری ایجاد مساجد در تراز انقلاب اسلامی، بیان کرد: اگر مساجد به معنای واقعی کلمه فعال شوند، بسیاری از دغدغه‌هایی که الآن در نظام مقدس اسلامی با آن مواجه هستیم، به‌آسانی حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که فعالیت برخی مساجد در مناطق سبب شده تا در آن‌ها کمتر دغدغه داشته باشیم، عنوان کرد: برخی به نحوی زحمت می‌کشند که وقتی مشکلی پیش می‌آید گویی برای فرزند و خانواده خود آن مشکل ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با اشاره به این‌که هیئات مذهبی نیز باید به سمت تراز انقلاب اسلامی گام بردارند و اهتمام لازم باید وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: به دنبال اعزام مبلغ به مناطق محروم استان خوزستان در طول سال هستیم و حضور روحانیون و مبلغین صرفاً در طول دهه محرم کافی نیست، لذا تبلیغات اسلامی باید به سهم خود ورود پیدا کند.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که در هر محله روحانی توانمند باید حضور داشته باشد، گفت: دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به مساجد را با این اقدامات باید کاهش داد و اگر بتوان بسته جامعی برای خوزستان تعریف شود، جمهوری اسلامی نیز قوی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که باید تلاش کرد تا پیوست فرهنگی در کنار تمامی فعالیت‌ها وجود داشته باشد، بیان کرد: اگر فرهنگ و سبک زندگی اسلامی هر جامعه رشد پیدا کند شاهد تحول در زندگی‌ها خواهیم بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد اظهارداشت: با توجه به اینکه سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه انقلابی هستند، ظرفیت برای خدمت به مردم فراهم شده و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی با اشاره به این‌که اهتمام ویژه به تربیت امام محله باشد، عنوان کرد: اینکه امام خامنه‌ای می‌فرمایند حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها انقلابی باشند به این دلیل است که تا استاد در تراز انقلاب تربیت نشود، محال است نیروی انقلابی تربیت شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha