پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: در قرآن کریم دو بار واژه اخسرین (زیان کار ترین) آمده است؛ طبق آیه ۱۰۳ و ۱۰۴ سوره کهف، اخسرین انسان هایی هستند که در دنیا زحمت کشیده، ولی وقتی می خواهد در قیامت از آن استفاده کنند، متوجه می شوند که هیچ چیز ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، امروز در جلسه عزای سیدالشهدا در غدیریه اصفهان، اظهار کرد: در قرآن کریم واژه خُسر و مشتقاتش ۶۵ مرتبه آمده است.

وی بیان کرد: خُسر و خُسران از جمله واژگان قرآنی است که ما را حساس می کند، چند رقم خُسران داریم، بدترین آن این است که کسی سرمایه اش از دست دهد، اما خُسران کمتر این است که سرمایه اصلی باقی است، ولی در معامله ضرر می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ضرر سوم آن است که کسی نه سود کند و نه ضرر، که به تعبیر بازاریان این هم خود یک نوع خُسران است، اما در قرآن کریم دو بار واژه اَخسرین (زیان کار ترین) آمده است، طبق آیه ۱۰۳ و ۱۰۴ سوره کهف(قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُمْ بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالً)، انسان هایی هستند که در دنیا زحمت کشیده ولی وقتی می خواهد در قیامت از آنها استفاده نماید، متوجه می شود که هیچ چیز ندارد.

وی افزود: خداوند در آیه ۱۰۴ کهف تاکید می فرماید «الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا ...» که تاکید دارد عقیده انسان این است که زحمت می کشد و اعمال جمع آوری می کند، اما این در حالی است که هیچ چیز ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان در توضیح اینکه اخسرین اعمال چه کسانی هستند، گفت: اولین افراد، انسان های وسواسی هستند، از صبح تا شب زحمت می کشند و وسواس دارند، اما طبق فتوای علما، برخی از اعمال وسواسی باطل است و متاسفانه این افراد در دنیا از علما هم سؤال نمی کند.

وی ابراز کرد: نمونه دوم اخسرین، کسانی هستند که گناه می‌کنند، ولی با زحمت فراوان، مثل کسی که رابطه نامشروع برقرار می کند ولی زندگی اصلی  و آبرویش از بین می رود، این کسی است که هم دنیا و هم آخرتش از بین می رود.

آیت الله مهدوی اذعان کرد: مخالفین شیعه، گروه سوم از اخسرین هستند، مسلمان است ولی مخالف شیعه!!، در دنیا زحمتش می کشد ولی در آخرت هیچ چیز ندارد. لذا به اهل بیت(ع) توسل کنید تا از خسران در امان بمانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha