پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کرونا

حوزه/ امام جمعه شیراز با قدردانی از فعالیت های طلاب جهادی در میدان مقابله با کرونا گفت: نقش اجتماعی طلاب در بحث کمک به سلامت جامعه تقویت شود؛ اخلاص طلاب کارها را پیش می برد و موجب می شود خدمات بهتری را ارئه دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، امروز در دیدار با نمایندگان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه و مدیر حوزه علمیه استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، در خصوص وضعیت مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور اظهار کرد: حوزه نمی تواند مسئولیتی در قبال این جریان برای خود احساس نکند، اگر چه هیچ گونه حمایت دولتی هم نداشته باشد.

وی در ادامه با تصریح اینکه حوزه در بحث تبلیغ فعالیت ها را همانند گذشته جدی دنبال کند، اضافه کرد: علاوه بر سنت قدیمی تبلیغ باید در بخش شیوه های نوین تبلیغی نیز قوی و منسجم عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با قدردانی از فعالیت های اثرگذار طلاب جهادی در ایام کرونا، عنوان کرد: نقش اجتماعی طلاب در بحث کمک به سلامت جامعه تقویت شود؛ اخلاص طلاب کارها را پیش می برد و موجب می شود خدمات بهتری را ارئه دهند.

نقش اجتماعی طلاب در جبهه سلامت تقویت شود

وحدتی آراسته: استان فارس بالاترین رتبه فعالیت طلاب جهادی در کشور را داراست

حجت الاسلام بهمن وحدتی آراسته، مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه هم در این جلسه اظهار کرد: در سال ۹۸ طلاب جهادی پای کار آمدند و حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ طلبه در میدان مقابله با کرونا و جبهه سلامت حضور یافتند.

وی ادامه داد: شناسایی آسیب ها در رویکرد جدید دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه دنبال می شود، از این رو نباید به بهانه بحران کرونا از دیگر آسیب ها غافل شویم، طلاب باید در دیگر عرصه های جهادی هم در میدان حضور داشته باشند.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب ها مطرح کرد: استان فارس بالاترین رتبه فعالیت طلاب جهادی در سطح کشور را داراست. همچنین در بخش کمک های مومنانه بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع کرده است و در اجرای طرح شهید سلیمانی نیز بسیار موفق عمل کرده است.

نقش اجتماعی طلاب در جبهه سلامت تقویت شود

فعالیت جهادی طلاب فارس به روایت مدیر حوزه استان

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: پس از تشکیل ستاد کمیته سلامت معنوی کرونا استان، کارگروه هایی مانند فضای مجازی و روحانیت شکل گرفت که ذیل کارگروه روحانیت، کارگروه تجهیز و تدفین اموات کرونایی آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد: طلاب جهادی استان فارس در بخش های ضد عفونی معابر، جمع آوری کمک های مومنانه، سرکشی از خانواده های اموات کرونایی، کمک به بیماران کرونایی در بیمارستان ها و تغسیل و تدفین اموات کرونایی فعالیت های مطلوبی را انجام دادند؛ یکی دیگر از فعالیت های طلاب جهادی حضور در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) است که برترین بیمارستان در مقابله با کرونا شناخته شده است.

انتهای پیام

نقش اجتماعی طلاب در جبهه سلامت تقویت شود

نقش اجتماعی طلاب در جبهه سلامت تقویت شود

نقش اجتماعی طلاب در جبهه سلامت تقویت شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha