یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان با بیان اینکه مطالبه گری بعضاً نیازمند جرأت است، تاکید کرد: بسیاری هستند که پس از بیان یک مطالبه، از سوی افراد و دستگاه‌ها مورد هجمه قرار می‌گیرند، لذا مسئولان باید بگذارند که قدرت مطالبه گری مردم باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، عصر پنجشنبه در نشست مجمع مطالبه گران استان سمنان به میزبانی فرهنگسرای کومش، با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) مطالبه گرایانه بود، چرا که بسیاری ارزش‌ها کمرنگ شده بود و حاکمیت به دست انسانی افتاده بود که اگر حکومتش تداوم می‌یافت نامی از اسلام باقی نمی‌ماند، ابراز کرد: در واقع عاشورا حرکتی مطالبه گرایانه بود که البته مردم باید آن را می‌داشتند اما وقتی مردم صحنه را خالی کردند، نوبت به ولی زمان رسید که در میدان باشند.

وی با بیان اینکه در دوران ما نیز اینگونه است و برخی اوقات رهبر معظم انقلاب اسلامی خودشان مستقیماً وارد حوزه مطالبه گری می‌شوند، افزود: ایجاد مجامع مطالبه گری اقدامی درخور توجه است که البته یکی از مطالبه معظم‌له نیز محسوب می‌شود و بارها ایشان درباره مطالبه گری تذکراتی بیان فرموده‌اند.

در مطلبه گری آبروی افراد حفظ شود

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه مطالبه گری ارزش ذاتی دارد و این‌طور نیست که هر مطالبه‌ای داشتیم، فردا در میدان عمل محقق شود، تاکید کرد: همین که موضوعی به صورت مطالبه بیان شود، ارزش‌ها را در جامعه زنده نگه می‌دارد ممکن است که در میدان عمل کوتاهی‌هایی صورت گیرد، اما اصل موضوع مطالبه گری دارای موضوعیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان با بیان اینکه ما در مطالبه گری باید اخلاق رعایت شود، گفت: باید دقت کرد که در مطالبه گری آبروی شخصی خدشه دار نشود، حتی ممکن است مسئولی کوتاهی کرده باشد، اما این امر به صورت تعمدی رخ نداده است، لذا نباید آبروی فرد دستاویز شود و دومین نکته این که مراقب بود تا دشمنان سوء استفاده نکنند و این نکته مهمی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به آن اشاره دارند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید توجه داشته باشند که مطالبه گران دلسوزانی محسوب می‌شوند که حرف‌های گفتنی را بیان کنند، افزود: مسئولان باید مطالبه گران را نور چشم خودشان بدانند و در واقع این مطالبه گریی را صیانت از نظام و جایگاه شأن بدانند.

مطالبه گری نیازمند جرأت است

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه گاهی دیده می‌شود که مطالبه گران نیز در حرکات خودشان اشتباهاتی دارند، بیان کرد: راه برخورد با این موضوع مقابله‌های سفت و سخت نیست که کسی جرأت نکند دیگر مطالبه گری کند، لذا باید دوستانه مشکل و کوتاهی مطالبه گران نیز تذکر داده شود و این امر سبب می‌شود تا هم از تقابل جلوگیری شود و هم راه مطالبه گری تداوم یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان با بیان اینکه مطالبه گری بعضاً نیازمند جرأت است، تاکید کرد: بسیاری هستند که پس از بیان یک مطالبه، از سوی افراد و دستگاه‌ها مورد هجمه قرار می‌گیرند، لذا مسئولان باید بگذارند که قدرت مطالبه گری مردم باقی بماند، چرا که این افراد دلسوزانه برای نظام مطالبه می‌کنند.

وی خواستار گسترده شدن شبکه مطالبه گری در استان سمنان شد و افزود: حضور مردم و مسئولان به خصوص جوانان و زنان در مجمع مطالبه‌گری استان نشان می‌دهد که اهمیت مطالبه در استان وجود دارد و امروز خوشبختانه مسئولان ما نیز در زمینه مطالبه گری پیشگام محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha