جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام نکونام
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی بزرگترین معروفی است که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد، گفت: امروز عزاداران و شیعیان باید نسبت به این معروف حساس‌ باشند و در کنار عزاداری و نذر و نیازشان در محرم، به پیام های سیاسی کربلا نیز توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به وضعیت جمهوری اسلامی، اظهار داشت: مستکبرین از همان ابتدا با اسلام مخالف بودند و با تمام توان برای نابودی اصل اسلام قیام کردند.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل با اصل جمهوری اسلامی مخالفند، افزود: دلیل اصلی این مخالفت آن است که جمهوری اسلامی منافع مستکبرین عالم و طاغوتیان را به خطر انداخته است. امروز جمهوری اسلامی و جریان مقاومت یک جبهه و مستکبرین عالم هم در جبهه مقابل آن قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه امروز باید انتخاب کنیم و در یکی از دو جبهه حق یا باطل باشیم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بزرگترین معروفی است که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد. امروز عزاداران و شیعیان باید نسبت به این معروف حساس‌ باشند و در کنار عزاداری و نذر و نیازشان در محرم، به پیام های سیاسی کربلا نیز توجه ویژه داشته باشند.

نکونام در ادامه به وضع نامطلوب شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: امروز وضع کرونا بسیار نگران‌کننده است. در هفته گذشته شاهد حرکات خوبی در این زمینه بودیم و باید همگی کمک کنیم تا از این بلا به سلامت بگذریم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه کرونا مسئله مهم و اساسی کشور است، افزود: برای کنترل و مدیریت این بیماری باید از برگزاری اجتماعات بزرگ و درهم تنیده جلوگیری کنیم. رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به سالروز مقاومت ٣٣ روزه حزب الله، بیان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که جبهه مقاومت جایگاه ویژه خود را یافته و تزلزل محسوسی در نظام دشمن ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر صلابت حزب الله، تصریح کرد: با اینکه لبنان این روزها اوضاع مدیریتی و سیاسی آرامی ندارد، اما شاهدیم که حزب الله در همین شرایط، پاسخی مقتدرانه به صهیونیسم می‌دهد و طرف مقابل را از هر اقدامی باز می‌دارد.

نکونام با اشاره به همایش شیرخوارگان حسینی، ادامه داد: زمانی که خانواده‌ای فرزندش را نذر شیرخواره عاشورا می‌کند، نمی‌توان از آن فرزند چیزی جز همین حماسه‌های امروز مقاومت انتظار داشت و قطعا کسی که در مکتب اباعبدالله‌الحسین (ع) رشد یابد، حماسه‌ساز می‌شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه پیام امام حسین(ع) در واقعه کربلا مختص به یک روز و یک دهه نیست، تصریح کرد: این پیام در تاریخ ماندگار می‌ماند. تجسم عینی پیام اباعبدالله‌الحسین (ع) در امروز همین جمهوری اسلامی بوده و منشاء اسلام ناب و ولایی نظام جمهوری اسلامی همان پیام عاشوراست.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه اینکه نباید اجازه دهیم منکرها در جمهوری اسلامی میدان‌داری کنند، گفت: از روی ناآگاهی آب به آسیاب دشمن نریزیم و اجازه ندهیم به نظام اسلامی خدشه‌ای وارد شود.

وی با اشاره به زنده بودن عاشورا، خاطرنشان کرد: باید از واقعه عاشورا عبرت گرفت. ریزش‌ها و رویش‌هایی که در آن واقعه اتفاق افتاد، امروز نیز تکرار می‌شوند و باید مراقب باشیم که جزو ریزش‌ها از این مکتب مقدس نباشیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha