دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری هیئت کف العباس(ع) در مصلای قم

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: حقیقتاً بهترین راه آشتی با خدای متعال، توسل به حضرات معصومین(ع) و از جمله نوکری و عزاداری برای سیدالشهدا(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی، طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت کف العباس(ع) قم که دهه اول محرم در مصلی قدس این شهر برگزار می شود، با بیان این که لطف و عنایت امام معصوم به محبان و شیعیان، همیشگی است، اظهار داشت: گاهی اوقات ما با دچار شدن به گناه و معصیت خودمان را از خیمه امام دور می کنیم اما با این حال باز هم لطف و عنایت حضرت شامل ما می شود و این در حالی است که خیلی از اوقات نسبت به این مسأله غافل هستیم.

وی افزود: هر کدام از اصحاب و یاران سیدالشهدا(ع) بهترین و برترین الگوها برای ما در شناخت مسیر حق و استقامت در این راه هستند؛ از جمله جناب حر بن یزید ریاحی که با توبه مقبول به سوی امام حسین (ع) آمد و با شهادت در مسیر دفاع از حریم امامت و ولایت برای همیشه در تاریخ بشریت جاودان شد.

این خطیب حوزوی، همچنین گفت: ما باید به تأسی از این شهید والامقام با توبه و انابه به درگاه الهی و واسطه قرار دادن حضرات معصومین(ع) خود را عاقبت به خیر کنیم، چرا که راز و رمز سعادت آشتی با خداست و به راستی چه راهی برای آشتی با خدا بهتر از محبت به سیدالشهدا(ع) و نوکری و عزاداری در این دستگاه مقدس و انسان ساز سراغ داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha