جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حماسه عاشورا پایان ناپذیر است

حوزه / معاون فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس گفت: واقعه ی جاودانه عاشورا ما را با بسیاری از حقایق تاریخ اسلام آشنا می کند و پایه های اعتقادی شیعیان را استوارتر می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم عصمت قلی زاده در مراسم عزاداری مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) بندرعباس، بیان کرد: شیعیان معتقدند با توجه به کینه هایی که دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) در شکست بدر، احد، حنین و خندق از امام علی (علیه السلام) داشتند، انتقام آن را در عاشورا گرفتند.

استاد مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس ادامه داد: دشمنان ابتدا با افروختن آتش بر درب خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) و تازیانه زدن به ایشان و بار دیگر در کربلا، خیمه ی امام حسین (علیه السلام) را به آتش کشیده و خاندان نبوت را مورد ضرب و شتم قرار دادند.   

معاون فرهنگی تبلیغی این مدرسه با اشاره به روایت پیامبر (صلی الله علیه و اله) مبنی بر اینکه «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَةُ الْنِّجاة»؛ امام حسین (علی السلام) چراغ هدایت و نجات بخش امت است، تصریح کرد: ریشه جنایات کربلا را باید در واقعه سقیفه دید، به عبارتی سقیفه سرآغاز، گمراهی ها و مصیبت هایی بود که دامنگیر مسلمانان شد..

 قلی زاده، حماسه عاشورا را پایان ناپذیر دانست و افزود: واقعه ی جاودانه عاشورا، ما را با بسیاری از حقایق تاریخ اسلام آشنا می کند و پایه های اعتقادی شیعیان را استوارتر می سازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha