چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محسن علی اکبری

حوزه / یک تهیه‌کننده سینما گفت: فیلمی که قرار است در ژانر عاشورایی تولید شود، می‌تواند همه مخاطبان را در بر گیرد، زیرا پیام امام حسین (ع) جهانی است.

محسن علی‌اکبری؛ تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون فیلم عاشورایی اظهار کرد: فیلمی که قرار است در آن موضوع عاشورا باشد می‌تواند هم در قالب تاریخی بیانگر این موضوع باشد هم در قالب داستانهای امروزی به این معنا پرداخته شود.

وی افزود: فیلم یا سریال تاریخی برای اینکه بتواند تصویرسازی مناسب از عاشورا داشته باشد باید دو خصیصه هم را حتماً مد نظر قرار دهد. ابتدا اینکه کار مربوطه حتماً در استانداردهای خوب سینمایی تولید شود تا بتواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد. نکته دوم اینکه پیش از ساخت باید هماهنگی‌های لازم با حوزه‌های علمیه صورت گیرد تا هیچگونه اتفاقات حاشیه‌ای برای فیلم رخ ندهد.

علی‌اکبری متذکر شد: البته برخی از علما پرداختن به هر صورتی را به عاشورا مجاز نمی‌دانند، برای همین کار منطقی این است اگر می خواهیم عاشورا را در شکل تاریخی آن بیان کنیم به صورت غیر مستقیم به این امر بپردازیم، همانند کاری که در فیلم سینمایی «روز واقعه» یا «مختارنامه» رخ داد.

وی درباره پرداخت‌های غیر مستقیم هم چنین توضیح داد: داستان‌های امروزی نیز قادرند دربرگیرنده پیام عاشورا باشند. این امر نیز بدان معنا نیست که حتماً در آثارمان دسته‌های عزاداری را نشان دهیم، بلکه تصویرگری از فلسفه قیام عاشورا اتفاقی است که می‌تواند پیام امام حسین (ع) را جهانی کند.

این فیلمساز در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: مخاطبان فیلم‌های عاشورایی تنها بزرگسالان یا قشری خاص نیستند، بلکه برای هرگروه سنی و هر سلیقه ای می‌شود فیلم با مضامین عاشورایی ساخت، چراکه پیام امام حسین (ع)؛ آزادی و عدالت طلبی است؛ مضامینی که همه آن را می‌پسندند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha