پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام باقری

 حوزه / مدیر آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین گفت: زندگی امام حسین(ع) فقط در روز عاشورا خلاصه نمی‌شود، همه جنبه‌های زندگی حضرت را باید دید، خطبه‌های امام(ع) قبل از عاشورا را هم باید خواند و در آن تأمل کرد.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام باقری، مدیر آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین، صبح امروز در مراسم عزاداری که در محوطه این آستان مقدس برگزار شد گفت: شهادت امام حسین (ع) نه تنها در دل‌های شیعیان و محبین آن حضرت حرارتی برافروخت که هرگز خاموش نمی‌شود، بلکه منشأ هدایت بسیاری از آزادگان جهان از ادیان مختلف شد.

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین بیان کرد: از مسیحی تا زرتشتی و کلیمی و آشوری، همه نسبت در مقابل حضرت سیدالشهدا (ع) سر ادب فرود می‌آورند و درس‌هایی از قیام آن حضرت برای خود مشق نموده‌اند.

 حجت الاسلام باقری بیان کرد: حادثه کربلا یکی از حوادث مهم تاریخ بشریت است و به عنوان الگو برای تمام انسان‌ها و آزادیخواهان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: زندگی امام حسین(ع) فقط در روز عاشورا خلاصه نمی‌شود، همه جنبه‌های زندگی حضرت را باید دید، خطبه‌های امام(ع) قبل از عاشورا را هم باید خواند و در آن تأمل کرد.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: اگر امروز می‌خواهیم در مسیر حق حرکت کنیم باید در برابر دشمنان بایستیم، بنابراین در مسیر ایجاد و رشد بصیرت و آگاهی‌ دینی مردم و جوانان کوشا باشیم.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha