جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رجایی نسب

حوزه/ معاون قضایی دادگستری فارس گفت: توقع دادگستری از مبلّغین این است که مردم را به حق و حریم خود آشنا کنند.

حجت الاسلام سید صدرالله رجایی نسب در گفت و گو با خبرنگار «حوزه»  در شیراز، با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس عزای سید الشهدا(ع) اظهار کرد: الحمدلله مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراسمات حضور پیدا می کنند.

وی در ادامه با تصریح اینکه ساماندهی هیئات مذهبی صورت گرفته است، اضافه کرد: همانند سال های گذشته جلسات متعددی پیش از فرا رسیدن ماه محرم برای ساماندهی هیئت ها، با حضور نیروی انتظامی، سپاه و مسئولان هیئت ها برگزار شده است.

معاون قضایی دادگستری فارس عنوان کرد: دادگستری سازوکار اجرایی برنامه های عزاداری را به نحوی که مخل و در نظم و آسایش و آرامش مردم نشود از قبل بررسی و مشخص می کند و اگر خدای ناکرده شخصی رعایت موازین را نکند با آن برخورد خواهد شد که البته برای اینگونه مسائل دستوراتی داده شده است که پیش از به وجود آمدن این مسائل پیشگیری صورت گیرد.

وی به نقش روحانیون در تبلیغ ایام محرم و صفر در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: روحانیون در کاهش آسیب های اجتماعی می توانند بسیار تاثیرگذار باشند، در واقع روحانی طبیب روح مردم است.

حجت الاسلام رجایی نسب افزود: با زبان مردم سخن گفتن و همدلی با مردم از جمله مواردی است که مبلغین باید در تبلیغ به آن توجه کنند، همچنین توقع دادگستری از مبلغین نیز همین موارد است که مردم را با حق و حریم خود آشنا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha