جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم مجازی

حوزه/ امام جمعه زاهدان گفت: در دوره ای که دشمن شبیخون فرهنگی زده، فعالیت فرهنگی در حوزه های علمیه و کادرسازی برای نظام اسلامی، مهمترین و زیربنایی ترین کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در نشست مجازی گرامیداشت اولین سالگرد مدیر مدرسه علمیه مکتب نرجس سلام الله علیها زاهدان«مرحومه تاج ملک رخشانی اول» که به مناسبت ماه محرم برگزار شد با قرائت آیه ۹۶ سوره مبارکه مریم اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است« إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا؛ به درستی آن هایی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند خداوند متعال برای آنها مودت و محبتی در دلهای مردم قرار می دهد.

امام جمعه زاهدان این آیه شریفه را دارای نکات متعددی دانست و افزود: در انسانیت فرقی بین زن و مرد نیست و هر دو می توانند از اولیا الهی باشند چنانچه که نمونه هایی از آن در تاریخ اسلام وجود دارد و خداوند از همسر فرعون و حضرت مریم(س) به عنوان الگو یاد می کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: همراهی بین ایمان و کار نیک دومین نکته مهم این آیه شریفه است و در غالب آیات الهی ایمان و عمل صالح در کنار هم قرار گرفته اند.

وی نکته بعد را دامنه گسترده عمل صالح دانست و ادامه داد: خداوند متعال فرموده که هر کس ایمان داشته و کار های صالح و شایسته انجام دهد از وعده حق الهی بهره مند و مزد خود را نه تنها در قیامت بلکه در همین دنیا خواهد دید.

حجت الاسلام والمسلمین محامی تصریح کرد: در دوره ای که دشمن شبیخون فرهنگی زده یکی از مهمترین اقدامات، فعالیت های فرهنگی در حوزه های علمیه و کادرسازی برای نظام مهمترین و زیربنایی ترین کار است که مرحومه رخشانی یک عمر در این جهت تلاش کرده و مصداق بارز این آیه شریفه هستند.

وی ادامه داد: خانم رخشانی در عرصه های مختلف فعال و الگویی برای بانوان بودند و بانوان باید از این الگو ها درس گرفته و در کنار نقش محوری خود یعنی مدیریت کانون خانواده در سایر عرصه های فرهنگی و اجتماعی متناسب با شأن بانوان حضور پیدا کنند و جامعه اسلامی را از حضور مؤثر و نقش تأثیرگذار خود بهره مند کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ما در این دوران و در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند چنین بانوان شایسته ای هستیم که با باور قلبی همه هستی خود را برای نشر فرهنگ اسلام و مکتب اهل بیت(ع) خرج کرده، همه سختی ها را تحمل و در طول عمر خود بر این راه ثابت قدم و استوار بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha