جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ترتیل خوانی بانوان

حوزه/ حلقه های معرفتی دهه اول ماه محرم با محوریت ایثار و دفاع از حریم ولایت و قرائت روزانه زیارت عاشورا در دو نوبت صبح و عصر در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با دهه اول ماه محرم حلقه های معرفتی زنان عاشورایی با محوریت ایثار و دفاع از حریم ولایت در دو نوبت صبح و عصر در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می شود.

همزمان با نوبت صبح روز شنبه خانم خراسانی از ساعت ۱۱:۱۵ تا ۱۱:۴۵ با موضوع شخصیت فضه درس هایی را از مکتب عاشورا برای بانوان بیان می کنند.

در نوبت عصر روز شنبه خانم میرامام، با محوریت شخصیت حضرت سکینه مباحثی را برای بانوان بیان خواهند کرد و ابعاد شخصیتی حضرت سکینه سلام الله علیها را با هدف الگو سازی برای دختران کودک و نوجوان در عرصه تربیت دینی فرزندان تبیین خواهند کرد.

خانم مومنی در روز یکشنبه شخصیت دلهیم همسر زهیر بن قین و نقش این بانو در عاقبت به خیری همسرش زهیر را برای بانوان بیان خواهد کرد و جایگاه و نقش زنان در یاری امام و عاقبت به خیری خانواده برای بانوان تبیین می شود.

در نوبت عصر روز یکشنبه نیز شخصیت طوعه همسر اوسید حضرمی برای بانوان توسط خانم دریاباری بیان می شود.

تربیت دینی کودک و مادران و تربیت نسل عاشورایی و تبیین شخصیت حسنیه کنیز امام سجاد علیه السلام موضوعات حلقه‌های معرفتی نوبت صبح و عصر روز دوشنبه خواهد بود که خانم همتی و ربانی با محوریت این دو موضوع برای بانوان سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در روز سه شنبه در نوبت صبح جلوه های صبر در واقعه عاشورا توسط خانم قاسمی از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳ تبیین می شود و در نوبت عصر خانم محامی با محوریت جلوه های توحید و عبودیت در واقعه عاشورا از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶ در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها سخنرانی می کنند.

تبیین شخصیت رویحه همسر هانی بن عروه موضوع حلقه معارفی صبح چهارشنبه است که توسط خانم اخوت انجام می شود و تبیین شخصیت روضه خدمتکار خانه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم عنوان حلقه معارفی نوبت عصر چهارشنبه است که خانم فخر روحانی استاد برجسته حوزه علمیه خواهران از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸ با محوریت این موضوع برای بانوان حاضر در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها سخنرانی خواهند کرد.

در روز پنجشنبه نیز حلقه بیان احکام شرعی با حضور خانم روحانی برگزار خواهد شد و پس از آن خانم شاه جعفری با محوریت همسر حبیب بن مظاهر و شخصیت این بانوی عاشورایی برای بانوان سخنرانی خواهند کرد و ابعاد شخصیتی این بانوی عاشورایی تبیین می شود.

پایان بخش حلقه های معرفتی روز پنجشنبه حلقه معرفتی زنان عاشورایی با محوریت ام وهب خواهد بود که سخنرانی این حلقه معرفتی را خانم الهی پور بر عهده دارند.

لازم به ذکر است: قرائت روزانه زیارت عاشورا همه روزه ساعت ۱۲ در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برای بانوان برگزار می شود و بانوان برای اطلاع از برنامه های واحد محافل و مراسم امور فرهنگی خواهران می‌توانند با شماره ۳۷۱۷۵۵۶۱ تماس بگیرند و یا در کانال استان مهر به آدرس اینترنتی astanehmehr عضو شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha