پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / مراسم عزاداری شب پنجم ماه محرم در ورزشگاه حیدریان قم

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: حرکت دسته های عزاداری حتی به صورت محلی و با فاصله اجتماعی در محرم و صفر ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی به صدا و سیما گفت: از آغاز محرم تا کنون ۱۰ هزار هیئت شیوه نامه ابلاغی را به صورت کامل اجرا کرده اند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: حرکت دسته های عزاداری حتی به صورت محلی و با فاصله اجتماعی در محرم و صفر ممنوع است.

وی افزود: برگزاری مراسم های عزاداری در فضای مسقف ممنوع اعلام شده و باید همه مراسم در فضای باز برگزار شود.

حریزاوی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم حدود ۳ هزار ناظر، مراسم های عزاداری در ۱۲ هزار نقطه کشور را به صورت محسوس و نامحسوس رصد می کنند، خاطرنشان کرد: در کنار بازرسی ناظران سازمان تبلیغات اسلامی، از آغاز محرم تا کنون هزار و ۵۶۳ گزارش مردمی ثبت شده که از این تعداد ۱۰۵۰ گزارش قابل رسیدگی شناخته شد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: از مجموع گزارش های قابل رسیدگی، ۶۰۰ مورد با تذکر شفاهی برطرف شد و  بقیه در حال بررسی است.

حریزاوی افزود: حدود ۲ هزار هیئت که در رعایت دستوالعمل های بهداشتی کم کاری داشتند تذکر کتبی دریافت کرده اند و به ۳۱۰ هیئت هم تذکر جدی داده شد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ۱۷ مورد از هیئت هایی که به دستوالعمل های بهداشتی توجه نداشتند به مراجع انتظامی معرفی شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ هزار هیئت دارای مجوز و ۸۵ هزار مسجد در مراسم های عزاداری ماه محرم و صفر، پیش بینی کرد: همچون سال گذشته رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم بیش از ۹۰ درصد باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha