شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/ امام جمعه مریوان تصریح کرد: آشنایی با مکتب عاشورا، جوان مسلمان را در برابر دسیسه‌های شیطانی دشمنان داخلی و خارجی بیمه ‌می‌کند، بنابراین شناخت حقایق عاشورا از ضروریات عصر کنونی است، زیرا امام حسین(ع) تعلق به همه مسلمین اعم از سنی و شیعه دارد.

ماموستا مصطفی شیرزادی؛ امام جمعه شهرستان مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: محرم یکی از مهمترین و تاثیرگذاران‌ترین ماه‌ها در اسلام است؛ در این ماه سرنوشت اسلام برای همیشه مشخص گردید.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: اسلامی که به تدریج به سمت درباری شدن پیش می‌رفت و به اسلام مرفه‌نشینان تبدیل می‌گردید، با قیام امام حسین (ع) فرزند رسول الله (ص) جانی دوباره گرفت و این مهمترین رویداد در تاریخ جهان اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه باید  نهضت عاشورا برای جوان امروز تبیین و مورد تحلیل و تفسیر قرار بگیرد، اظهار کرد: دشمنان با هزینه‌های سنگین رسانه‌ای و تبلیغاتی به دنبال استحاله فکری و فرهنگی جوان مسلمان و ایرانی هستند و از هر روزنه‌ای برای القاء تفکرات دین ستیزانه استفاده می‌کنند.

ماموستا شیرزادی ادامه داد: امروز دشمن نمی‌خواهد که جوان مسلمان با اصل مکتب و نهضت عاشورا آشنا و عجین شود؛ دشمن به دنبال تحریف قیام امام حسین (ع) است، زیرا به خوبی می‌داند که درک واقعی جوانان از نهضت سیدالشهدا (ع) برای دنیای استکبار جبران ناپذیر خواهد بود، بنابراین دست به هر کاری می‌زند که این رویداد مهم را یا تحریف کند یا بی‌اهمیت جلوه دهد.

امام جمعه  مریوان تصریح کرد: آشنایی با مکتب عاشورا، جوان مسلمان را در برابر دسیسه‌های شیطانی دشمنان داخلی و خارجی بیمه ‌می‌کند، بنابراین شناخت حقایق عاشورا از ضروریات عصر کنونی است، زیرا امام حسین(ع) تعلق به همه مسلمین اعم از سنی و شیعه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha