پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام موسوی قزوین

 حوزه / حجت الاسلام موسوی تصریح کرد به خطر افتادن جان هموطنان و همشهریان به خاطر اقامه عزای سرور و سالار شهیدان جایز نیست و هیچ کدام از علما و بزرگان آن را تایید نمی کنند، بنابراین حتما باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، ظهر امروز در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان که در مسجد جامع شهر محمود آباد نمونه برگزار شد گفت: امام حسین(ع) برای زدودن منکر قیام کردند و با این حرکتشان خواستند تا در جامعه خودخواهی به خداخواهی، ظلمت به عدالت و خدافراموشی به خداپرستی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از افراد بعد از شهادت امام حسین(ع) برای انتقام قیام کردند و در این راه جان دادند، اما هیچکدام به مقام شهدای کربلا نرسیدند، چون یاران امام حسین(ع) زمان شناس بودند و به یاری امام زمانشان شتافتند.

امام جمعه شهر محمود آباد نمونه استان قزوین عنوان کرد: قیام تاریخی حضرت سید الشهدا(ع) درس بزرگی برای همه آن هایی است که با ظلم و استبداد مبارزه و در برابر طاغوت زمان ایستادگی می کنند.

وی افزود: عاشورا به همه آموخت که عدالت با ظلم نمی تواند در یک مسیر قرار بگیرد و پیروی از اهل بیت(ع) با ستمکاری و فساد سازگار نیست.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه با مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که با شیوع کرونا در جامعه همزمان شده است،  عنوان کرد: هیئت هایی که در این ایام فعالیت می کنند باید کاملا مراقب سلامتی عزاداران باشند و حتما  شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد:  به خطر افتادن جان هموطنان و همشهریان به خاطر اقامه عزای سرور و سالار شهیدان جایز نیست و هیچ کدام از علما و بزرگان آن را تایید نمی کنند، بنابراین حتما باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha