پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تجلیل از طلاب جهادی چهارمحال و بختیاری

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، جهادی بودن را جوهره زندگی طلبگی دانست، تصریح کرد: هرکسی جرأت تغسیل و تدفین اموات کرونایی را نداشت، ولی طلاب جهادی شجاعانه وارد میدان شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، مراسم تجلیل از مبلغین جهادی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، ظهر یکشنبه ۲۴ مرداد با حضور نمایندگان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه و مسئولان حوزوی و استانی، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

سعیدی: جهادی بودن جوهره زندگی طلبگی است

حجت‌الاسلام سعیدی، سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در این مراسم با تسلیت ایام عزای حسینی، جهادی بودن را جوهره زندگی طلبگی دانست و اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه، هماهنگی، تقویت و انسجام گروه‌های جهادی مدارس علمیه استان است.

وی افزود: در مدرسه علمیه لردگان سه گروه جهادی تبلیغی تشکیل شده است. مدرسه بروجن نیز گروه تبلیغی فعالی دارد که در مباحث مختلف همچون مواسات و کمک مؤمنانه حضور داشته و رقم‌های کلانی جمع آوری و کمک‌رسانی کرده است.

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در ایام کرونا طلاب جهادی با حضور در بیمارستان‌ها به بیماران کمک کردند. تغسیل اموات کرونایی یکی دیگر از فعالیت های جهادگران حوزوی بود. هرکسی جرأت تغسیل و تدفین اموات کرونایی را نداشت، ولی طلاب جهادی شجاعانه وارد میدان شدند.

سعیدی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام مهدوی‌فرد از مبلغین طرح هجرت در لردگان در سه ماه اول شیوع کرونا شبانه روز فعالیت می‌کرد و چند بار هم به این بیماری مبتلا شد اما دست از فعالیت جهادی نکشید.

وی اظهار کرد: بسیج طلاب، روحانیون طرح هجرت، حوزه خواهران، مرکز خدمات و گروه‌های جهادی، کرونا را به فرصتی برای خدمت رسانی طلاب جهادی تبدیل کردند.

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری مشارکت فعال در اجرای طرح کمک مؤمنانه و مواسات و همدلی را یکی دیگر از عرصه های فعالیت طلاب جهادی برشمرد.

وحدتی آراسته: طلاب جهادی در جبهه سلامت رشادت‌های فراوانی انجام دادند

حجت‌الاسلام بهمن وحدتی آراسته، مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه هم در ادامه این جلسه با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: اسفند ماه سال ٩٨ زمانی که حضرت آقا فرمودند مسائل شرعی شوخی‌بردار نیست و غسل و کفن اموات کرونایی انجام شود، طلاب جهادی لبیک گفتند و پای کار آمدند؛ ٢٠ هزار طلبه در تمام استان‌ها اعلام حضور کردند و شیوع ویروس کرونا را تا حد ممکن مهار کرده و در میدان خدمت به مردم و جبهه سلامت رشادت‌های فراوانی انجام دادند.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه افزود: طلاب جهادی متحد و منسجم وارد میدان مقابله با کرونا شده و اقدامات ویژه‌ای را انجام دادند.

وی با اشاره به این که بحران فقط سیل و زلزله نیست، اظهار کرد: از موج اول کرونا ۱۰ کمیته در ستاد حوزوی بحران تشکیل و کار به صورت جدی آغاز شد. در ستاد بحران یکی از دغدغه‌های اصلی اجرای طرح شهید سلیمانی بود که طلاب جهادی با فعالیت در این طرح از هیچ کمکی دریغ نکرده و نمی کنند.

تقدیر ویژه از ۴ مبلغ جهادی طرح هجرت

بر پایه این گزارش، در این مراسم علاوه بر تجلیل از طلاب جهادی، بصورت ویژه از ۴ مبلغ طرح هجرت، حجج اسلام مددی شهرستان بن روستای بارده، ابراهیمی شهرستان کیار روستای خراجی، امین خالدی شهرستان لردگان شهر مالخلیفه و قاسم حاج حسنی شهرستان اردل روستای سربنه میانکوه بودند که در ایام کرونا و دیگر فعالیت های جهادی نظیر ساخت و ساز مسکن برای محرومان، توزیع بسته های معیشتی بین محرومان، تولید ماسک، اشتغال‌زایی و محرومیت زدایی، تغسیل اموات کرونایی، حضور در بیمارستان ها، تاسیس موسسات خیریه و.... دفعال بوده اند، تقدیر ویژه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha