یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه ستاد حوزوی بحران استان ایلام

حوزه/ با شروع همه گیری کرونا در سال ۱۳۹۸ در پیک اول حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ طلبه وارد میدان خدمت رسانی شدند و به انجام اقدامات جهادی و بخصوص پس از تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت رعایت مسائل شرعی در دفن اموات کرونایی، به تغسیل و تدفین اموات پرداختند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، صبح امروز در جلسه مسئولان حوزه علمیه استان ایلام با نمایندگان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور با اشاره به خدمات طلاب جهادی استان در سال های اخیر مانند  سیل ۱۳۹۷ و زلزله سرپل ذهاب و سی سخت، گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور، قرارگاه جهادی حوزه علمیه استان ایلام تشکیل شد که از اسفندماه سال ۱۳۹۸ تاکنون فعال بوده و با حمایت های نماینده  ولی فقیه در استان خدمات قابل توجهی ارائه کرده و به لطف خدا با راه اندازی غسالخانه مخصوص اموات کرونایی دغدغه ها در این زمینه مرتفع شد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام بیان کرد: طلاب جهادی استان ایلام در بخش های ضد عفونی معابر، جمع آوری کمک های مومنانه، سرکشی از خانواده های اموات کرونایی، کمک به بیماران کرونایی در بیمارستان ها و تغسیل و تدفین اموات کرونایی فعالیت های مطلوبی انجام دادند.

وی با اشاره به دسیسه های نظام سلطه برای دلسرد کردن مردم، یادآور شد: کسب رتبه سوم استان ایلام از نظر مشارکت سیاسی انتخابات در کشور، علی رغم مشکلات اقتصادی فراوان، افتخاری بزرگ و حاصل تلاش همه بالاخص طلاب و روحانیون است که به صورت شبانه روزی در امر بصیرت افزایی و ترغیب مردم به شرکت در انتخابات فعال بودند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام افزود: تلاش ها و خدمات خالصانه و جهادی حجت الاسلام حسین تمرخانی، دبیر گروه های جهادی استان در این مدت قابل توجه بوده است و آیت الله حسینی بوشهری شخصا با ایشان تماس گرفته و از وی تقدیر کرد.

فعالیت ۲۰ هزار و ۵۰۰ طلبه جهادی در میدان مقابله با کرونا

حجت الاسلام بهمن وحدتی، مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌ هم در این جلسه ضمن ابلاغ سلام آیت الله اعرافی، گفت: با شروع همه گیری کرونا در سال ۱۳۹۸ در پیک اول حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ طلبه وارد میدان خدمت رسانی شدند و به انجام اقدامات جهادی و بخصوص پس از تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت رعایت مسائل شرعی در دفن اموات کرونایی، به تغسیل و تدفین اموات پرداختند.

وی با اشاره به آمار ۶۰۰ نفری طلاب جهادی استان ایلام، اظهار کرد: طلاب جهادی در زلزله سرپل، طرح شهید سلیمانی و مقابله با کرونا در سطح کشور خوش درخشیدند.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه ادامه داد: آسیب های اجتماعی هر استان شناسایی شده و می توان از ظرفیت های طلاب و روحانیون با مهارت افزایی و ارتقای علمی برای رفع این آسیب ها استفاده کرد.

وی افزود: برای آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، کودک همسری، کودک آزاری، فرقه های نوظهور و ... برنامه ها و کارگاه های مدون و منسجم برگزار شود.

 حجت الاسلام وحدتی آراسته اضافه کرد: شناسایی و درمان آسیب های اجتماعی از رسالت های مهم ستادهای حوزوی بحران است، لذا برای بررسی آسیب ها و ارائه راهکارهای رفع آن ها، لازم است جلسات ستاد به صورت منظم با حضور مسئولان مرتبط برگزار شود.

وی در پایان افزود: بازتاب هنرمندانه حرکت های جهادی طلاب در خدمت رسانی به مردم، مطالبه مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    خدا بهشون سلاپتی بده تن وجانشان در پناه خدا زیر سایه امام زمان عج انشاالله