جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ستاد بحران کرونا فارس

حوزه/ در جلسه ستاد حوزوی بحران استان فارس با اشاره به در طول قرن ها علما در کنار مردم بوده اند تاکید شد که طلاب جهادی از ناملایمات دلخور نشوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، در جلسه جلسه ستاد حوزوی بحران استان فارس که پنچشنبه ۲۱ مرداد با حضور نمایندگان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه، در شیراز برگزار شد، فعالیت های جهادی طلاب و روحانیون در ایام کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، در این جلسه با اشاره به این که روحیه کنونی مردم با اوایل شیوع کرونا متفاوت شده است، گفت: در گذشته اموات کرونایی در غربت دفن می شدند و لازم بود اقوام و بستگان نیز از لحاظ روحی روانی بازسازی شوند، لذا طلاب در آرامش بخشی آنان فعالیت های موثری ارائه دادند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس ادامه داد: شرایط بحرانی زمینه ای را ایجاد می کند که طلاب و روحانیون به خدمات اجتماعی بپردازند، اظهار کرد: در طول قرن ها علما در کنار مردم بوده اند و امروز بار دیگر این پیوند بیشتر برقرار شد؛ الحمدلله در این شرایط طلاب و روحانیون جهادی در عرصه های مختلف وارد میدان شده و خدمات ارائه می دهند.

وحدتی آراسته: طلاب جهادی از ناملایمات دلخور نشوند

حجت الاسلام بهمن وحدتی آراسته، مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه هم در ادامه این جلسه با تصریح این که طلاب و گروه های جهادی به صورت منسجم عمل کنند، اظهار کرد: شاید طلاب جهادی در حین انجام خدمت با ناملایمتی هایی رو برو شوند، اما نباید در روحیه آنان تاثیر بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب جهادی علاوه بر اینکه در بیمارستان ها و آرامستان ها حضور می یابند، در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا هم فعال باشند؛ حضور در بیمارستان ها یک بخش از جنگ با کروناست و بخش دیگر حضور در میدان پیشگیری از این بیماری است.

حجت الاسلام وحدتی آراسته بیان کرد: مشارکت در اجرای طرح شهید سلیمانی، سرکشی از خانواده های اموات کرونایی و ارائه خدمات مشاوره ای در دستور کار قرار گیرد.

وی خواستار حمایت آموزشی از طلاب جهادی شد و بر ضرورت برگزاری مستمر جلسات ستاد حوزوی بحران، استفاده از کارشناسان مشاوره و روانشناس و توسعه فعالیت های جهادی تاکید کرد..

فعالیت ۷۴ گروه جهادی در استان فارس

حجت الاسلام مجید ایمنی، مسئول قرارگاه جهادی طلاب حوزه علمیه فارس نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر ۷۴ گروه جهادی به صورت منسجم به فعالیت های جهادی در سطح استان می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha