شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه نمایندگان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه با مسئولان حوزه لرستان

حوزه/ در جلسه نمایندگان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه با مسئولان حوزه علمیه لرستان از راه اندازی قرارگاه های حوزوی شناسایی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی در استان ها خبر داده شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، در جلسه نمایندگان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه با مسئولان حوزه علمیه لرستان که پیش از ظهر امروز در خرم آباد برگزار شد، بر تقویت و انسجام بخشی فعالیت های جهادی طلاب در میدان مقابله با کرونا و رفع آسیب های اجتماعی تاکید شد.

بیشتر بخوانید:

کمک ۱۲میلیارد تومانی لرستانی ها به نیازمندان و مشاغل آسیب دیده از کرونا

حجت الاسلام بهمن وحدتی آراسته، مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه در این جلسه اظهار کرد: مردم لرستان همواره در صحنه های مختلف نظام جمهوری اسلامی به خوبی درخشیده و رسالت خود را انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون با حضور جهادی در بحران ها علاوه بر رسالت تبلیغی، رسالت جهادی خود را نیز انجام داده اند، افزود: طلاب و روحانیون جهادی در روزهای کرونایی به یاری مردم و کادر درمان شتافتند  و همچنان در صحنه خدمت رسانی حضور دارند.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه، اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از رسالت های مهم گروه های جهادی حوزوی دانست و خاطر نشان کرد: طلاب جهادگر خالصانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، در خدمت رسانی به مردم در صحنه بوده و هستند.

وی با بیان اینکه ستادهای حوزوی بحران با هدف انسجام خدمت رسانی ها در استان ها شکل گرفته است، گفت: شناسایی و درمان آسیب های اجتماعی از رسالت های مهم این ستادها است .

حجت الاسلام وحدتی آراسته با تاکید بر اینکه بحران تنها منحصر به سیل، زلزله و شیوع کرونا نیست، اظهار کرد: ستاد حوزوی بحران با شناسایی آسیب ها و معضلات  اجتماعی راهکارهای علمی برون رفت  از این آسیب ها را با کمک اساتید به جامعه ارائه می دهد.

وی از تشکیل قرارگاه رفع آسیب های اجتماعی در استان های خبر داد و خاطر نشان کرد: این قرارگاه ها با هدف شناسایی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی به زودی راه اندازی می شوند.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه در پایان اظهار کرد: مبلغان باید برای آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد،طلاق، کودک همسری، کودک آزاری، فرقه های نوظهور برنامه ها و کارگاه های مدون و منسجم داشته باشند.

برپایه این گزارش، در پایان این نشست از خانم اکرم قائدرحمتی خبرنگار خبرگزاری حوزه و فاطمه ملکی خبرنگار رسا در استان لرستان تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha