پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرخ فال

حوزه/ شعار ستاد امر به معروف در سال ۱۴۰۰ «قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر و مسئولان پاسخگو» انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمحمدتقی حسینی جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در دیدار مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان با رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به مناسبت دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار گردید، گزارشی از فعالیت‌های ستاد استان و سیاست‌های ستاد امر به معروف کشور ارائه نمود.

وی تشکیل گروه‌های جهادی مطالبه‌گر، تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ارتباط با ائمه محترم جمعه و جماعات استان در راستای فرهنگ‌سازی فریضتین را از اهم فعالیت‌های ستاد استان برشمرد.

جانشین ستاد استان در ادامه به مسأله آموزش اشاره کرده و اظهار داشت: یکی از مسائل مهم و ضروری که در ستاد مورد توجه و اهتمام ویژه می‌باشد مسأله آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر است؛ در این رابطه کلاس‌های متعددی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار شده و در سه مبحث چیستی، چرایی و چگونگی مباحث کاربردی و تخصصی مطرح گردیده است.

حسینی در ادامه به شعار امسال ستاد اشاره کرده و گفت: شعار ستاد امر به معروف در سال ۱۴۰۰ «قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر و مسئولان پاسخگو» بوده که در این رابطه امیدواریم همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی دست به دست هم داده تا این امر مهم که همان مطالبه‌گری به نحو صحیح و مناسب می‌باشد محقق گردد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته به مسأله مهم آموزش اشاره کرده و گفت: مسأله امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسائل تخصصی بوده که در این رابطه مسأله آموزش بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

وی در ادامه به مردمی کردن امر به معروف اشاره کرده و اظهار داشت: تنها راه نهادینه کردن این دو واجب الهی مردمی کردن و همگانی نمودن آن است که امیدواریم ستاد امر به معروف استان تمهیدات لازم را برای تبدیل این دو واجب الهی به یک فرهنگ عمومی اتخاذ نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha