یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ کارشناس دینی گفت: امام حسین (ع) یارانشان را با چه نکات و عناصری انتخاب کردند که طبق روایات، بهترین یاران در طول تاریخ نام گرفته اند؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری شامگاه یکشنبه  در مراسم عزای حسینی در مسجد آقانور اصفهان، اظهار کرد: آمدن زیر خیمه امام حسین (ع) یعنی امام حسینی شدن.

 وی با بیان خاطره‌ای گفت: چند سال پیش به لبنان سفر کرده بودم، در آنجا به ملاقات رزمندگان رفتم، سؤالی برایم به وجود آمد که پرسیدم؛ چگونه ممکن است سربازان صهیونیستی که با پیشرفته ترین آموزش ها پذیرش می شوند، در جنگ ۳۳ روزه در برابر شما شکست بخورند؟، رزمنده ای در پاسخ بسیار زیبا گفت «آن ها  برای زنده ماندن آموزش می‌بینند و ما برای شهادت آموزش می بینیم».

 کارشناس مذهبی همچنین به نوع نگاه یاران با وفای امام حسین علیه السلام نسبت به مرگ پرداخت و گفت: حضرت ‌قاسم(ع) در پاسخ به نوع نگاهش به مرگ می فرماید «احلی من العسل»، این برای ما یک درس بزرگ است.

ماندگاری ادامه داد: پس از جدی گرفتن مرگ، اگر بخواهیم طبق مدل امام حسین علیه السلام به مرگ نگاه کنیم باید علائمی را در نظر بگیریم؛ این علائم شامل  دل نبستن به دنیا، بار بستن برای آخرت  و دل نشکستن.

این کارشناس دینی عنوان کرد: نباید مغرور یا مایوس باشیم، اموال خود را برای آخرت ببخشیم و از الان به فکر آخرت باشیم و به امید فرزند و خانواده نباشیم. بدانیم که بعد از مرگ، دادگاه عدل الهی برپا می شود، لذا مراقب کارهای این دنیا باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha