سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حفظ دین اسلام، فلسفه قیام امام حسین (ع)

حوزه / معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول (س) جاسک گفت: حفظ دین فلسفه قیام امام حسین(ع) بود و حقانیت حضرت روز به روز بر همگان آشکارتر می شود.

خانم راضیه رودانی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، بیان کرد: برخی با تحلیل های کوتاه و ناسازگار با ذات پاک امام حسین (علیه السلام) قیام حضرت ‌را به خاطر دنیا خواهی قلمداد کردند که این تحلیل کاملاً اشتباه است و امام برای بقای اسلام قیام کردند.

 معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول (س) جاسک اضافه کرد: یزید آشکارا به ستیز با احکام واضح اسلام برخوسته بود و آموزه های پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) را نقض می‌کرد و دینی را که خداوند به وسیله رسولش به جهانیان عرضه داشته بود، تحریف می کرد و چاره ای برای امام جز قیام باقی نمانده بود. 

وی با بیان این که با گذشت قرن ها از قیام عاشور، حقانیت امام حسین(ع) روز به روز بر همگان آشکارتر می شود، افزود: شیعیان و محبان اهل بیت(علیهم السلام) باید با زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای کربلا همچون گذشتگان، نهضت امام حسین (علیه السلام) را برای آیندگان به ارث بگذارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha