دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام طباطبایی

حوزه/ حجت‌الاسلام طباطبایی، با اشاره به درس‌های زیاد حادثه کربلا و ضرورت فراگیری آنها، گفت: سربازان سپاه کفر، اهل بیت امام حسین(ع) را محاصره کردند، اما با این حال حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تا آخرین لحظه از عمر مبارک خود، دشمن را به راه صحیح فراخواند و این نشان از اهمیت هدایت مردم به راه راست دارد.

حجت‌الاسلام سید عبدالطیف طباطبایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به درس‌های حادثه کربلا و ضرورت فراگیری آنها، اظهار داشت: کربلا صحنه نمایش درس‌های اخلاقی بود.

وی با اشاره به این‌که پرداختن بدهی از جمله درس‌های اخلاقی بود، ادامه داد: امام حسین(ع) به یکی از یارانش گفت که اعلام کن کسی که بدهی دارد نباید با ما باشد.

حجت الاسلام طباطبایی، با بیان این‌که "آبرسانی به دشمن" دومین درس اخلاقی بود که امام حسین(ع) در کربلا به نمایش گذاشت، افزود: "آبرسانی و سیراب کردن موجودات زنده" حتی کافران و حیوانات هنگامی که در تشنگی باشند کاریی بسیار پسندیده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: ابا عبدالله الحسین(ع) در شرایطی که دشمن دچار بی‌آبی شده بود با مرکب‌های خود دشمن را سیراب کردند.

وی در پایان "بزرگواری با دشمن" را به عنوان سومین درس اخلاق از حادثه عاشورا معرفی کرد و گفت: سربازان سپاه کفر، بر اهل بیت(ع) محاصره اقتصادی را انجام دادند اما با این حال حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تا آخرین لحظه از عمر مبارک خود، دشمن را به راه صحیح فراخواند و این نشان از اهمیت هدایت مردم به راه راست دارد.

انتهای پیام./ ۱۰۱۳۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha