جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات

حوزه/ آیت الله اعرافی میثاق همه مسئولین حوزه های علمیه را برنامه ۵ ساله حوزه عنوان کرد و گفت: اسناد بالادستی و پیوست هایی که در احکام ابلاغ شده است بویژه برنامه ۵ ساله حوزه میثاق همه بخش های مرتبط با مدیریت حوزه می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در بازدید از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات و آیین رونمایی از دانشنامه مجازی ویکی پاسخ، گفت: میثاق ما و این مرکز مانند سایر بخش های مرتبط با مدیریت حوزه اسناد بالادستی و پیوست هایی می باشد که در احکام ابلاغ شده است.

وی افزود: همه توصیه ها و راهبردهای مطرح شده در جلسات مختلف در نهایت در برنامه ۵ ساله حوزه های علمیه گردآوری شده تا بر اساس آن بر مسیری مشخص حرکت کنیم.

عضو شورای عالی حوزه خاطرنشان کرد: پیشران تحول و تطور علوم شبهات جدی و طرح سؤالات چالشی بوده تا متفکران را به اندیشه ورزی و چاره جویی های عالمانه وادارد.

وی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات را یکی از پیشران های حوزه و علوم اسلامی دانست و گفت: در طول تاریخ تولیدات علمی بسیاری با منشأ سؤال به تألیف رسیده است.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات می بایست پرسش های پیچیده و شبهات جدی را به عنوان نقطه عزیمت عموم ببیند و به بدنه حوزه منتقل نماید تا پژوهشگران و اساتید حوزه های علمیه به پاسخ دهی عمیق در مورد آن ها بپردازند.

وی با اشاره به اینکه الحاد نوین برگرفته از تطورات فلسفی و فناوری غرب است افزود: می بایست شبهات مرتبط با این نگاه به اساتید مطرح فلسفه در سطوح بالا گزارش شود تا ایشان به پاسخگویی در این زمینه ها بپردازند.

آیت الله اعرافی بیان داشت: آینده پژوهی و پیش بینی در زمینه ارائه پاسخ به شبهات قبل از انتشار آن ها می تواند از ایجاد بحران های مختلف فکری و اجتماعی جلوگیری نماید.

وی گفت: عرضه پاسخ به سؤال باید به شکلی قانع کننده و اطمینان بخش صورت گیرد؛ گفتمان قانع کننده باید دارای ادبیات درست و متناسب با شرایط روز باشد.

عضو شورای عالی حوزه اظهار کرد: در زمینه هوش مصنوعی اقداماتی از سوی حوزه و البته با کمک خیرین انجام گرفته است که در آینده نتایج آن اعم از اجتهاد با بهره گیری از این تکنولوژی مشاهده خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم تنظیم نقشه راه جامع برای مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات عنوان داشت: باید در این نقشه جامع توزیع کار، واسپاری مسئولیت ها و شیوه های همکاری بین سازمانی به طور کامل نگاشته شود.

آیت الله اعرافی گفت: ظرفیت های مختلفی از قبیل مراکز پژوهشی، کرسی های درس خارج، مؤسسات حوزوی و غیره در حوزه وجود دارد که این مرکز می تواند جهت پیشبرد برنامه خود از آن ها بهره گیری نماید.

وی در پایان گفت: از راه اندازی تلویزیون اینترنتی پاسخ تی وی، خرسندیم و امید داریم با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha