شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: از راه اندازی تلویزیون اینترنتی پاسخ تی وی و دانشنامه مجازی ویکی پاسخ خرسندیم و امید داریم با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مسئولین مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه، در حاشیه بازدید و رونمایی آیت الله اعرافی از آثار جدید این مرکز، گزارشی از فعالیت و  برنامه ها ارائه دادند.

آیت الله اعرافی در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه گفت: همه توصیه ها و راهبردهای مطرح شده در جلسات مختلف در نهایت در برنامه ۵ ساله حوزه های علمیه گردآوری گشته تا بر اساس آن بر مسیری مشخص حرکت کنیم.

عضو شورای عالی حوزه خاطرنشان کرد: پیشران تحول و تطور علوم شبهات جدی و طرح سؤالات چالشی بوده تا متفکران را به اندیشه ورزی و چاره جویی های عالمانه وادارد.

وی تصریح کرد: مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات می بایست پرسش های پیچیده و شبهات جدی را به عنوان نقطه عزیمت عموم ببیند و به بدنه حوزه منتقل نماید تا پژوهشگران و اساتید حوزه های علمیه به پاسخ دهی عمیق در مورد آن ها بپردازند.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر لزوم تنظیم نقشه راه جامع برای مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات عنوان داشت: باید در این نقشه جامع توزیع کار، واسپاری مسئولیت ها و شیوه های همکاری بین سازمانی به طور کامل نگاشته شود.

وی گفت: از راه اندازی تلویزیون اینترنتی پاسخ تی وی و دانشنامه مجازی ویکی پاسخ خرسندیم و امید داریم با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی مدیر مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در دوره مدیریت خود پرداخت و گفت: در طول ۱۵ ماه اخیر شاهد همراهی اعضای دوره قبل و روی کار آمدن تیم جدیدی از فعالان عرصه پاسخگویی به شبهات در این مرکز بوده ایم.

وی ارتباط با مؤسسات مختلف حوزوی را یکی از لازمه های مدنظر این مرکز دانست و گفت: سعی ما بر این بوده که از ظرفیت های اساتید حوزه در برنامه های این مرکز استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی تصریح کرد: اولویت گذاری در پاسخ به شبهات، تنوع بخشی در پاسخ ها و گزارش دهی هدفمند و رصد فعالیت ها از برنامه های راهبردی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه است.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه بیان داشت: در موضوع روزآمد کردن محتوا به تولید ۱۵ کتاب و ارتقاء گرافیکی آثار مرکز می توان اشاره نمود.

وی اظهار کرد: نشست های علمی مختلفی در موضوعات کلامی، سیاسی، فقهی و سایر موضوعات مبتلا به داشته ایم.

حجت الاسلام دریاباری معاون پژوهش مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه سپس گفت: سامانه رصد ورودی کلی کار مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات است که می بایست تقویت و تثبیت شود.

وی افزود: جایگاه و شأن پژوهشی کارکنان مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات می بایست مورد توجه و تعیین دقیق قرار گیرد.

حجت الاسلام پیشاهنگ معاون ارتباطات و چندرسانه ای مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه در این نشست گفت: به نظر می آید لازم است نگاه ستادی در مورد مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات تقویت گردد و از طریق نهادهای مردمی و مؤسسات و مبلغان حوزوی تولیدات این مرکز به سمع مردم برسد.

در این نشست لوگوی دانشنامه مجازی «ویکی پاسخ» توسط آیت الله اعرافی رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha