پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباس امیری

حوزه/ زوج طلبه ای که تاکنون اقدامات نوع دوستانه بسیاری را در مناطق محروم انجام داده‌اند. اشتغال‌زایی خانگی، تشکیل گروه جهادی ۲۲نفره، تأمین جهیزیه برای زوجین کم بضاعت، توزیع محصولات کشاورزی و توزیع بسته های غذایی میان نیازمندان از جمله اقدامات آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام عباس امیری، متولد سال ۱۳۶۴ و اهل شهرستان رابر استان کرمان حدود ۵ سال است که به عنوان مبلغ مستقر در شهرستان کهنوج مشغول خدمت‌رسانی به مردم است.

وی پس از سرکشی در منطقه، بزرگترین اولویت برای خدمت به مردمان این منطقه را در حوزه اقتصادی می‌داند و به راه اندازی یک مرکز خیریه در مسجد منطقه اقدام می‌کند و از طریق این مرکز با نهادهای مختلفی از جمله بنیادعلوی، کمیته امداد، بسیج، سپاه و سازمان تبلیغات ارتباط می‌گیرد و با همراهی این نهادها و کمک های مردمی بسته های معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌کند.

این منتخب مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل برای تشویق افراد به راه اندازی مشاغل خانگی، با تعامل با یکی از نهادهای شهرستان و با استفاده از مبالغ رد مظالم و کفارات، در چندین مرحله آرد رایگان در اختیار افرادی قرار می‌دهد که اقدام به راه اندازی نانوایی خانگی کردند و در این راستا موفق شد بین ۱۰ تا ۱۲ خانوار را تشویق به انجام این ‌کار کند.

حجت الاسلام امیری همچنین با تعامل سپاه یک گروه جهادی ۲۲ نفره تشکیل می‌دهد که در کارهای فرهنگی و بحث های سیاسی در روستاهای اطراف روشنگری می‌کنند.

وی با اجرای طرحی که در سالگرد شهید سلیمانی مبنی بر واگذاری جهیزیه توسط سپاه استان برگزار شد، به معرفی ۵ نوعروس بی بضاعت یکی از روستاها پرداخت و برای آن‌ها و همچنین ۷ نوعروس نیازمند محله خود جهیزیه کامل دریافت کرد.

این طلبه جهادگر همچنین به برگزاری مراسم ازدواج آسان برای ۳۰ زوج شهرستان خود اقدام کرد و به هرکدام از آن ها نیز چند تکه از اقلام جهیزیه را اهدا نمود.

این منتخب مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل با کمک هیئت امنای مسجد، گروه سرودی متشکل از نوجوانان محله تشکیل می‌دهد که در مناسبت های مختلف به اجرا می‌پردازند و در زمینه آموزش نوجوانان و کودکان در زمینه های پرورشی مدارس هم اقداماتی را پیش برده و با برگزاری جلسات هفتگی سعی در عملیاتی ساختن مباحث فرهنگی مذکور در بخش نامه آموزش و پرورش داشته است.

تشویق به شرکت دسته جمعی نوجوانان در نماز جمعه، تشکیل حلقه های صالحین، بازدید دانش آموزان از گلزار شهدا و کتابخانه مرکزی شهر از دیگر اقدامات ارزشمند او برای نوجوانان این شهرستان است.

وی همچنین در زمینه توزیع محصولات کشاورزی به نیازمندان نیز فعالیت هایی داشته و حدود ۳ تن بادمجان در چند محله شهرستان کهنوج و حدود ۵ تن پیاز را با همکاری مسئولان شهر از کشاورزان تهیه و در محله های تبلیغی خود و شهرستان میناب توزیع کرده است همچنین ۱۵ تن هندوانه را نیز برای مساجد حاشیه شهر قم ارسال کرده تا میان نیازمندان توزیع شود.

این روحانی تلاشگر به همراه همسر خود که از بانوان مبلغه است در روستاهای محروم بالغ بر ۲۰ جلسه روضه خانگی به همراه تفسیر آیات قرآن برگزار کرده و به نیازمندان این روستاها نیز کمک های مالی داشته‌ است و در سیل زهکلوت نیز برای مردمان این منطقه سبدهای غذایی و نان تهیه و توزیع کرده است.

 جهاد یک زوج طلبه در خدمت رسانی به مناطق محروم + عکس

 جهاد یک زوج طلبه در خدمت رسانی به مناطق محروم + عکس

 جهاد یک زوج طلبه در خدمت رسانی به مناطق محروم + عکس

 جهاد یک زوج طلبه در خدمت رسانی به مناطق محروم + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha