سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مولوی عنانی

حوزه/ استاد مدرسه علمیه الصدیق بیرجند با تاکید بر تبیین اباد قیام عاشورا برای جوانان، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) فقط و فقط برای نجات اسلام و مسلمانان بود و ما باید راه ایشان را در پیش بگیریم.

مولوی نایب عنانی، مدرس مدرسه علمیه الصدیق بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تسلیت عاشورای حسینی و شهادت امام حسین(ع)، اظهار کرد: حضرت امام حسین(ع) مولود خاندان نبوت هستند که در دامان پیامبر اکرم (ص)و امام علی(ع) تربیت شدند و همه ارزش های اخلاقی و انسانی را در نزد پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: اهل سنت، محبت اهل بیت(ع) و خاندان رسول الله(ص) را جزو ایمان خود می دانند و در واقع این مهم، سفارش قرآن است.

مولوی نایب عنانی با اشاره به این که امام حسین(ع) انسان کامل بودند، ادامه داد: ایشان شخصیتی بودند که مبارزه با ستم و جور، در سر لوحه کارشان قرار داشت. در سخنی از این امام بزرگوار آمده که "من مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح می‌دهم"؛ در حقیت باید عزت نفس را از مولایمان امام حسین(ع) یاد بگیریم، به این معنی که هیچ گاه در زندگی مان در مقابل طاغوت و طاغوتیان‌ سکوت نکنیم.

کارشناس مذهبی اهل سنت ابراز کرد: قیام امام حسین(ع) فقط و فقط برای نجات اسلام و مسلمانان بود و ما باید راه ایشان را در پیش بگیریم.

وی با بیان این‌که شجاعت سالار شهیدان بر کسی پوشیده نیست، گفت: واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش تاثیرگذاری زیادی در جامعه اسلامی و تاریخ بشریت دارد و بایستی از آن درس‌ها بگیریم.

مولوی نایب عنانی با بیان این که حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع) حاوی درس‌ها و پیام‌های آموزنده‌ای بوده و برای همه مسلمانان نمونه و حجت است، اظهار کرد: این امام بزرگوار در راستای اجرای عدالت و مقابله با ظلم، استبداد و خودکامگی قیام و جان مبارکش را در این راه فدا کرد، این قیام و جان‌باختگی برای مسلمانان و تمام انسان‌های آزاده درس است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم تبیین حقیقت عاشورا برای همه بشریت بویژه جوامع اسلامی، گفت: مظلومیت شهدای کربلا بر کسی پوشیده نیست و باید به صورت ویژه برای نسل جوان تشریح شود.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha