شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه/حجت السلام والمسلمین سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا

حوزه/ در نشست مدیر حوزه های علمیه با رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا تفاهم نامه همکاری در زمینه های مختلف به امضای آیت الله اعرافی و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در نشستی با حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به نزدیک شدن صد سالگی حوزه علمیه قم گفت: اکنون و البته بر اساس تجربیات گذشتگان، حوزه از منظومه فکری منسجمی برخوردار می باشد؛ این منظومه در قالب اسناد،  طرح ها و برنامه های تحولی و متنوعی به تدوین رسیده است.
وی افزود: یکی از طرح های مهم در حوزه طرح آمایش حوزه های علمیه است. 
عضو شورای عالی حوزه رسیدن به تفاهمِ صِرف را در برنامه های بین سازمانی ناکافی دانست و گفت: در تفاهم های بین حوزه و سایر نهادها باید دبیرخانه اجرایی  تشکیل و برنامه پنج ساله همکاری تدوین شود.  تا هماهنگ با برنامه 5 ساله حوزه به مرحله عمل شد.
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه  مطلوب مدارس علمیه سفیران هدایت تصریح کرد: به واقع معدل و تراز علمی طلاب سفیران هدایت  از سایر نظام ها و برنامه ها ی آموزشی کمتر نیست و هم اکنون منزلت  علمی و توانمندی تبلیغی دانش آموختگان آن قابل تحسین است.

گزارشی از  امضای تفاهم نامه حوزه علمیه با دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در نشست با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه گفت: متأسفانه افرادی از طلاب که در سازمان های نظامی به صورت پاره وقت یا قراردادی مشغول به خدمت هستند دارای شرایط و ضوابط آیین نامه های جذب رسمی نیستند؛ مثلاً در برخی نهادها نیاز به مدارج تحصیلی سطوح عالی است اما شخص طلبه فقط مدرک تحصیلی سطح یک را اخذ نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: به دنبال جذب نیروی های مناسب حوزوی  هستم؛ طلبه در گذر زمان و با کسب علوم دینی و تعمیق آن ها می تواند بهره دهی بهتری نیز داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری مسئول دفتر ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه سپس به ایراد سخن پرداخت و گفت: تاکنون در حدود 70 تشکل بین المللی با محوریت طلاب حوزه علمیه قم به وجود آمده است.

وی افزود: در حوزه های علمیه تعداد بالایی از طلاب زبان دان حضور دارند که 18 زبان زنده دنیا را مسلط می باشند.

گزارشی از  امضای تفاهم نامه حوزه علمیه با دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا

حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرمطلبی مدیر امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در این نشست گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر هرکدام از دستگاه های نظامی تشکیلات جذب خاص خود را دارند لازم است ارتباط و تعامل بیشتری بین روحانیت و این سازمان ها برقرار گردد تا از ظرفیت های همدیگر بیش از پیش مطلع گردند.

گزارشی از  امضای تفاهم نامه حوزه علمیه با دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری در زمینه های مختلف بین حوزه های علمیه و دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا به امضاء مدیران آن ها رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لاالاهو IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    ماشاءالله مسولین بعضاحتی حاظرنیستن ازیک نمازجماعت دریک مسجد بگذرن ماشاءالله بعضا کلی سمت وجایگاه ولی طلبه ساده .....