شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماندگاری

حوزه/کارشناس دینی گفت: امروزه عده ای حتی به اندازه گفتن یک شعار «مرگ بر آمریکا» هم ولی فقیه خود را در برخورد با دشمن یاری نمی کنند.

به گرارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری ظهرتاسوعا در جمع عزاداران حسینی هیئت انصارالحسین(ع)، اظهار کرد: حضرت عباس(ع) کاشف الکرب امام حسین(ع) بود.
وی با بیان اینکه مالک اشتر کاشف الکرب امیرالمومنین(ع) بود، ولی امام حسن کاشف الکرب نداشت و تنها ماند گفت: در دعای عهد هشت فراز هست که اشاره به شاخصه های کاشف الکرب بودن دارد «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ وَ السَّابِقِینَ إِلَی إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْه».
کارشناس دینی افزود: طبق این فرازها، اولین شاخصه کاشف الکرب بودن اعوانه بودن است، عون در ادبیات عرب زمانی بکار می رود که کسی به کمک برداشتن بار کسی می رود.  
وی ادامه دهد: اگر بخواهیم کاشف الکرب امام زمان(عج) باشیم باید ابتدا عون امام عصر(عج) باشیم و بار بر زمین مانده حضرت را بر داریم؛ زدودن فقر از جامعه اسلامی از جمله بارهای برزمین مانده است.
ماندگاری ابراز کرد: امام زمان(عج) دوست دارد سفره فقر و فساد از جامعه اسلامی برداشته شود؛ هر کس به انداره خودش کاری کند، لذا اگر معیت با امام حسبن(ع) را می خواهیم باید زندگی و حیات ما حسینی باشیم.
کارشناس دینی عنوان کرد: امروز فقرا در حال بدبین شدن به اسلام، قرآن، ولایت و روحانیت هستند و این به خاطر آن است که ما وظیفه کمک رسانی خود را انجام نداده ایم.
وی اظهار کرد: امروزه عده ای حتی به اندازه گفتن یک شعار «مرگ بر آمریکا» هم ولی فقیه خود را در برخورد با دشمن یاری نمی کنند.
ماندگاری شهدا را نماد ولایتمداری خواند و و با تاکید بر ضرورت اطاعات از امر ولی، ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی تا به امروز مقابل دشمنان ایستاده و پیروز شده به مدد و نصرت یاران انقلابی است که اوج آنها در دفاع مقدس است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha