یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دکتر سرمست، استاندار قم

حوزه/ استاندار قم گفت: نظر تخصصی کارشناسان حوزه سلامت مبنای تصمیم گیری مسئولان استان قم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست در جلسه ستاد مقابله با کرونا که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های وزارت بهداشت و همراهی دانشگاه علوم پزشکی قم در مدیریت وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی اظهار داشت: قم اولین استانی بود که ابتلای ویروس در آن کشف شد و از همان ابتدا، زیرساختهای درمانی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفت.  

استاندار قم افزود: در این مدت ۴۵۰ تحت بیمارستانی به ظرفیت بهداشت و درمان قم اضافه شده و دستور پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان معوقات کادر درمان در آغازین روزهای شیوع کرونا صادر شد.  

وی تصریح کرد: سیاست ما در مدیریت کرونای قم بر مبنای تصمیم گیری‌ها براساس نظر تخصصی حوزه سلامت است و همواره آن را یک اصل مهم می دانیم.

سرمست بیان کرد: با همه ویژگی های استان قم، توانستیم این اساس و معیار در تصمیم گیریها را لحاظ کنیم و ملاحظه هیچ حاشیه‌ای را به غیر از سلامت مردم و پایداری نظام سلامت در نظر نگرفتیم.  

وی خاطرنشان کرد:دومین مبنا که در جلسات و تصمیم گیری‌ها وجود داشته، استفاده از ظرفیت‌های آشکار و پنهان در استان و نظرات علما و مراجع و نیز کمک‌های خیرین در پشتیبانی از جبهه سلامت و گروههای جهادی بوده است.  

استاندار قم با بیان اینکه تاکنون جلسه‌ای نبوده که در جهت مقابله با کرونا اعلام نیاز شود و دستگاههای اجرایی نسبت به آن بی توجه باشند تصریح کرد: در این راستا اعتبارات استانی و پیگیری‌ها همه بر این مبنا بوده که ما پشتیبان نظام سلامت باشیم.  

وی با اشاره به اهتمام جدی همه دستگاههای اجرایی در راستای حمایت از تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا گفت: این هماهنگی و همدلی پشتیبان کادر پزشکی بوده و جلسات به طور مستمر برگزار شده اند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰۰ جلسه ستاد استانی کرونا به ریاست استاندار خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۷۳ جلسه با حضور معاونین و استاندار در قم مدیریت شد.

وی تصریح کرد: در مورد واکسیناسیون اراده شد تا عقب افتادگی استان را تسریع کنیم، در این باره جلسه‌ای با حضور خیرین تشکیل شد و نیازها برای راه اندازی مراکز واکسیناسیون اعلام شد که در این راستا ۲۱ مرکز آماده ارائه خدمات است و تا ۳۰ مرکز نیز امکان ارائه خدمات وجود دارد.  

استاندار قم بیان کرد: بزرگترین مرکز نمایشگاهی استان نیز برای واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفت و با وجود انعقاد قرارداد با شرکت‌ها قرار است در اختیار واکسیناسیون قرار بگیرد.  

وی عنوان کرد: عزم و اراده خوبی در سطح استان شکل گرفته و اعمال محدودیت‌ها و طرح‌های مختلف مورد توجه است و بعضا محدودیت‌ها در استان قم با این مختصات، موجب شده در استان‌های دیگر اعمال این محدودیت‌ها به راحتی پذیرفته شود.  

سرمست تصریح کرد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی، ۷۵ درصد از برون سپاری در بهداشت قم صورت گرفته و می طلبد عنایت  و حمایت بیشتری به این بخش شود تا نیروهای حوزه بهداشت دلسرد نشوند، همچنین کادر پرستاری نیاز به حمایت و انگیزش بیشتری دارد.  

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه ۱۲۵۰ تخت در استان بستری داشتیم، با پیگیری و مدیریت توانستیم تقاضای ۲۰۰ تخت سیار تنفسی را مورد توجه قرار دهیم، در مورد تامین اکسیژن نیز در جهت جلوگیری از بروز مشکلات، با استان مرکزی پیگیری‌هایی صورت گرفت تا در دریافت اکسیژن، خلاءها جبران شود.  

استاندار قم اظهار داشت: در مورد تعطیلی‌ها نیز هماهنگی خوبی صورت گرفت، هر چند براین باوریم که به جای کنترل ترددها باید به کنترل تجمعات توجه داشت، اما وقتی دستگاه تخصصی یک نظری را ابراز می کند خود را ملزم به رعایت آن می دانیم.  

وی گفت: در مورد طرح شهید سلیمانی نیز هماهنگی‌هایی شد که بی‌نظیر بود و کمک‌های بسیج و خیرین، این طرح را پیش برد، با توجه به اهمیت حوزه نظارتی انتظار می‌رود در تامین نیروی انسانی مرکز بهداشت تمهیداتی اندیشیده شود. سرمست تصریح کرد:کاهش سن واکسیناسیون نیز یکی از مطالبات است، هر چند تاکید داریم تزریق واکسن طبق سند ملی باشد اما در برخی از استان‌ها نیاز به بازنگری دارد و گروههای خاص از جمله رانندگان تاکسی و نسل مولد و نیروی فعال در تولید باید در اولویت باشند.  

استاندار قم در مورد محدودیت های این چند روز عنوان کرد: اصناف همراهی خوبی دارند، در حالی که بیش از ۶۰ درصد اقتصاد قم در مدار خدمات می چرخد و بسیاری از صنوف درآمدی نداشتند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha