پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرارگاه امام حسن

حوزه / رئیس مرکز بهداشت استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به رعایت پروتکل‌ها توسط عزاداران حسینی، اعلام کرد: حدود ۷۵ درصد از هیئت‌های حسینی در همدان ۴ محور اصلی که عبارتند از نظارت بر ورود و خروج، استفاده از ماسک، توزیع نذورات و حفظ فاصله گذاری اجتماعی را در مدت زمان برگزاری مراسم‌ها رعایت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، صبح امروز در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با توجه به مشکلات پیش آمده در کشور از نظر شیوع بیماری کرونا و نیاز به خدمت‌رسانی بیشتر هم به جامعه و هم به کادر درمان، اظهار داشت: طبق دستور سردار سلامی، قرارگاه‌های امام حسن مجتبی(ع) در سراسر کشور و در استان همدان بار دیگر آغاز به کار خواهند کرد و برای کمک به جامعه با تمام قدرت در میدان حاضر خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی در این طرح به حداقل رساندن افراد مبتلا و فوتی‌ها است، گفت: سردار سلامی در نشستی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر لزوم هم افزایی با دیگر نهادها و دستگاه‌ها برای رسیدن به هدف اصلی در این قرارگاه تاکید داشت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این قرارگاه و مجموعه سپاه در طول نزدیک به ۱۸ ماه گذشته، خاطر نشان کرد: در این مدت با حضور هزاران نفر از نیروهای بسیجی اقداماتی همچون توزیع بسته‌های کمک معیشتی، ویزیت رایگان، حضور در ضدعفونی‌ها و کمک به نیروی انتظامی در بحث برقراری قرنطینه انجام شده است و این فعالیت‌ها تا پایان از بین رفتن کامل این بیماری استمرار خواهد داشت.

تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان همدان به جهت اعلام آمادگی برای در اختیار قرار دادن امکانات ستاد نماز جمعه 

دکتر محمد خزائی، رئیس مرکز بهداشت استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به رعایت پروتکل‌ها توسط عزاداران حسینی، اظهار داشت: حدود ۷۵ درصد از هیئت‌های حسینی در همدان ۴ دستورالعمل اصلی که عبارتند از نظارت بر ورود و خروج، استفاده از ماسک، توزیع نذورات و حفظ فاصله گذاری اجتماعی را در مدت زمان برگزاری مراسم‌ها رعایت کرده‌اند.

وی با تقدیر از حجت الاسلام نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی به جهت همراهی با مجموعه علوم پزشکی، یادآور شد: مشکل اصلی در برگزاری مراسم‌ها نیست، بلکه جمعیتی که در اطراف شاهد مراسم هستند می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند و لذا لازم است تا با استفاده از نیروهای بسیج، خصوصا بسیج خواهران این جمعیت را به رعایت پروتکل‌ها دعوت کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه ویروس کرونا دلتا حتی در فضای باز و دو متری نیز قابلیت انتشار دارد، گفت: پخش نذورات باید به صورت بسته بندی باشد و از توزیع نذوراتی که فرد مجبور به برداشتن ماسک خود می‌شود باید خودداری شود.

وی با تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان به جهت در اختیار قرار دادن تمامی امکانات ستاد نماز جمعه همدان، مطرح کرد: در شهر همدان نیاز به دو مرکز تجمیعی دیگر برای اجرای واکسیناسیون داریم که امیدواریم با استفاده از این ظرفیت و نهادهای گوناگون هرچه زودتر این اماکن برپا شوند.

خزائی با اشاره به اینکه برای بیماران، کپسول اکسیژن از دارو مهم‌تر است، اظهار داشت: می‌توان با استفاده از ظرفیت خیرین تعدادی کپسول اکسیژن خریداری شود و به صورت نوبتی در اختیار بیماران قرار گیرد تا با مشکلی از این جهت مواجه نشویم.

وی با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به این بیماری که در قرنطینه هستند، باید مورد حمایت قرار گیرند، یادآور شد: از مهم‌ترین راه‌های انتقال این بیماری حضور در تجمعات و مراکز خرید است، بنابراین با فعال کردن کمک‌های مومنانه و خرید نیازهای خانوارها می‌توان گام مهمی در قطع زنجیره انتقال این بیماری برداشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha