یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مقتل خوانی محرم

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در سفر نیم‌روزه‌ای به شهرستان باوی، مصادف با عاشورای حسینی از هیئات، تکایا و مراسمات این شهرستان بازدید کرد.

حجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به سفر نیم‌روزه خود به شهرستان باوی، اظهار داشت: در این سفر، ضمن حضور در مجالس متعدد سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در شهرستان‌های شیبان، ویس و ملاثانی، از نزدیک نیز از فضای حاکم بر مراسمات، مواکب و برنامه‌های مناسبتی این ایام و همچنین عرض ارادت مردم خدوم و ولایی شهرستان باوی به ساحت اباعبدالله(ع) بازدید به عمل آمد.

وی توجه مساجد شهرستان باوی به مقتل خوانی در روز عاشورای حسینی(ع) را از نقاط برجسته این شهرستان در این ایام دانست و گفت: از جمله نقاط برجسته شهرستان باوی، توجه جدی مساجد به ساحت مقتل خوانی در روز عاشورا و سالروز شهادت سید و سالار شهیدان بود.

حجت‌الاسلام فردآقایی، یادآور شد: آیین مقتل خوانی امری است که به نظر می‌رسد علی‌رغم اینکه در سایر نقاط استان نیز این سنت وجود دارد اما اهتمام مساجد شهرستان باوی در برگزاری این سنت، می‌تواند الگویی باشد برای سایر شهرستان‌ها و توجه به آن اقدامی مؤثر خواهد بود برای گریز و دور شدن از اجرای مراسمات همراه با تحریف و زدودن انحرافاتی که گاهی اوقات در روضه‌خوانی‌ها به چشم دیده می‌شود.

لازم به ذکر است معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در حاشیه این سفر، ضمن عرض خداقوت و تفقد به بانیان مجالس و عزاداران اباعبدالله در دهه محرم، نکاتی نیز پیرامون مسائل کاری با رئیس محترم اداره شهرستان باوی، حجت‌الاسلام عنافچه در میان گذاشته شد و بنا شد روند فعالیت‌های فرهنگی در سطح این شهرستان از حمایت بیشتری برخوردار باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید محمد IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 0
    به مداحان باید تذکر جدی داد که مقتل خوانی را رواج دهند وبهترین مصیبت خوانی همان مقتل خوانی است و یک امر دیگر اینکه بعضی مداحان اصلا صدایشان مناسب روضه خوانی نیست وگریه درکارنیست چون سوزی نیست چون صدا مناسب نیست لذا باید به مداحان تذکر داد