شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام زمان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سطح۳ الزهراء دزفول گفت: جوانان مهدوی اگر بخواهند سبک و سیاق زندگی آنها الهی و براساس منش و روش معصومین(علیهم‌السلام) باشد باید انابه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، نشست عاشورایی با موضوع تربیت جوانان مهدوی عاشورایی با حضور طلاب سطح۲ و سطح۳، مبلغان و دانش‌آموختگان گروه فرهنگی پژوهشی مدرسه الزهرا(س) شهرستان دزفول برگزار شد.

در این جلسه، خانم موجودی، مدیر مدرسه علمیه سطح۳ الزهرا دزفول، به بیان دلایل قیام امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: امام حسین(ع) به هنگام خروج از مدینه طی وصیت‌نامه‌ای به برادرش محمدحنفیه دلایل قیام خود را معرفی کرده و می‌فرماید که «هدف من از قیام، تکبر، غرور، فخرفروشی، میل به قدرت، فساد و ستمگری نیست؛ بلکه هدف من از قیام عاشورا، ایجاد اصلاح امت جدم رسول خدا(ص)، انجام امر به معروف و نهی از منکر، اجرای سیره و منش جدم رسول خدا(ص) و پدر بزرگوارم امام علی(ع) در جامعه می‌باشد».

وی افزود: وقتی امام معصوم(ع) هدف از قیامش را این‌گونه معرفی می‌کند، ما هم که در عصر غیبت زندگی می‌کنیم، باید برای دستیابی به چنین اهدافی حرکت کنیم و اگر انحرافاتی در جامعه وجود دارد، می‌بایست با امر به معروف و نهی از منکر به ساماندهی جامعه بپردازیم و سیره و منش ائمه معصومین(علیهم‌السلام) را در جامعه پیاده کنیم.

خانم موجودی ادامه داد: هم اکنون که در عصر غیبت امام عصر(عج) زندگی می‌کنیم اگر معتقد باشیم نهضت امام حسین(ع) یک نهضت زنده و پابرجاست، باید از این قیام بهره‌گیری و برای ظهور امام زمان(عج) زمینه‌سازی کرد.

وی بیان کرد: بهترین چیزی که می‌توانیم از آن بهره‌برداری کنیم؛ دعایی است که در کتاب مفاتیح‌الجنان و... آمده است در این دعا امام عصر(عج) وظایف اقشار و صنوف مختلف و راه و رسم و سبک زندگی مهدوی را در قالب دعا برای ما شرح داده و این دعا، همان دعای «اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الطّاعَةِ، وَبُعْدَ الْمَعْصِیَةِ، وَصِدْقَ النِّیَّةِ...» می‌باشد.

خانم موجودی اضافه کرد: در این دعا امام عصر(عج) وظایف بندگان و اقشار مختلف را به دو بخش تقسیم کرده است. بخش اول دعا، پیام‌های شخصی به افراد است که از خدا بخواهید توفیق اطاعت و بندگی و دوری از معصیت، صدق در نیت و...به طور کل ۱۲ مورد از وظیفه و پیام شخصی به افراد را مطرح می‌کند.

وی گفت: بخش دوم دعا پیام‌های کلی به گروه‌های اجتماعی یعنی علما، طلاب و دانشجویان، عموم مردم، مشایخ و بزرگان، جوانان، زنان، توانگران و ثروتمندان، فقرا، بیماران، مسئولان مملکت، سربازان، مرزداران، اسرا، حجاج، توده مردم و اموات است که آنها را مورد خطاب قرار می‌دهد. لذا موضوعی که در این جلسه شروع می‌کنیم و به‌عنوان وظیفه خودمان در عصر دوران غیبت می‌باشد، مسئله تربیت جوانان مهدوی است که در این دعا امام عصر(عج) جوانان را مورد خطاب قرار داده و می‌فرماید؛ جوانان مهدوی اگر بخواهند سبک و سیاق زندگی آنها الهی و بر اساس منش و روش معصومین(علیهم‌السلام) باشد باید انابه داشته باشند.

خانم موجودی، اظهارداشت: بهترین راه انابه، تهذیب نفس و تزکیه نفس می‌باشد، البته انابه و بازگشت به خدا هم برای جوانان و هم غیر جوانان ضرورت دارد؛ لذا در احادیث معصومین(علیهم‌السلام) آمده که هر خواسته و حاجتی از خداوند دارید ابتدا توبه کنید و سپس درخواست خود را از خداوند بیان کنید.

وی گفت: توبه برای همه ضرورت دارد اما توبه در دوران جوانی از اهمیت بیشتری برخوردار است و جوان باید در ابتدا به‌سوی خدا برگردد و رابطه‌اش را باخدا تقویت کند؛ لذا اکثر انبیاء الهی در اوج سنین جوانی به مقاماتی رسیده‌اند.

خانم موجودی در پایان گفت: إن‌شاءالله خداوند همه جوانان را در راه خیر و صلاح قرار داده و توبه همه ما را بپذیرد و بتوانیم استعدادهای درونی جوانان را شکوفا کنیم تا بتوانیم زمینه‌سازان تشکیل یک جامعه مهدوی باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 0
    مطلب خوبی بود احسنت