دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت

حوزه/ مدیر پژوهشی دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: یکی از الزامات و بایسته های موفقیت دولت سیزدهم این است که حقیقتاً از تجارب تلخ و عملکرد نامطلوب دولت های گذشته درس عبرت بگیرد.

دکتر روح الله عباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تأکید بر اهمیت انتخاب و بکارگیری مدیران شایسته و توانمند برای اداره امور کشور در سطوح مختلف ابراز داشت: ما در کشورمان در انتخاب مدیران و مسئولان، گاهی اوقات دچار یک رفتار دوگانه هستیم؛ به این معنا که بعضاً افرادی که تحصیل کرده خارج اما فاقد تعهد لازم هستند انتخاب می شوند و گاهی نیز عده ای که در مقاطعی سابقه انقلابی گری داشته اند بدون در نظر گرفتن تخصص لازم، به مسئولیت منصوب می شوند.

وی افزود: آنچه برای مملکت ما به عنوان یک ضرورت قابل توجه است این که به طور همزمان باید به بُعد تخصص و تعهد توجه کرد؛ چراکه لازمه توفیق دولت، وجود مدیرانی دلسوز، متعهد، ساده زیست و در عین حال متخصص و کاردان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) همچنین بر لزوم بهره گیری از نظرات نخبگان و کارشناسان هر رشته در انتخاب مسئولان نهادها و دستگاه ها تأکید کرد و گفت: استفاده از نظرات نخبگان و به عنوان مثال توجه به رأی و دیدگاه اساتید یک دانشگاه در انتخاب رئیس آن دانشگاه باعث افزایش میزان رضایتمندی و نیز ارتقای سطح کارآمدی می شود.

وی با اشاره به این که به جهت وضعیت اقتصادی و معیشتی، آستانه تحمل بسیاری از اقشار مردم در شرایط کنونی پایین آمده است، اظهار داشت: در این شرایط طرح مسائلی همچون بحث فضای مجازی به نظر می رسد که باعث نارضایتی عموم شود و لذا لازم است که این گونه طرح ها پخته شده و همچنین به بحث اقناع مخاطب برای پذیرش آن ها در جامعه توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم کاهش آستانه تحمل مردم، باید به این نکته توجه داشت که ملت ما ملت همراهی است و اگر با آن ها صحبت شده و به خوبی توجیه و اقناع شوند، باز هم در مسایل مختلف شاهد همراهی و تعامل آن ها خواهیم بود.

عباسی همچنین گفت: یکی از مهم ترین بایسته ها و ضرورت ها در شرایط کنونی، نظارت صحیح بر قیمت ها در بازار است و این که تعزیرات و دیگر نهادهای نظارتی به درستی وظیفه خود را انجام دهند تا عده ای در این وضعیت آشفته نتوانند سوء استفاده کرده و فشار مضاعفی بر مردم وارد نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha