یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه همدان و تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی

حوزه/ امام جمعه موقت همدان تاکید کرد: ما در کنار مردم لبنان و حزب الله هستیم؛ دشمن باید بداند اگر برای نفت‌کش‌های ما مزاحمتی ایجاد شود با عکس العمل شدید و قاطع نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران رو به رو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی، امام جمعه موقت همدان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان با تقدیر از مردم عزادار، برگزاری مراسم عزاداری امسال را به نحو احسن توصیف کرد و اظهار داشت: لازمه مراسم های مذهبی خصوصا محرم و صفر آن است که تنها به شعارها توجه نکنیم بلکه به دنبال ترویج شعور در جامعه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) در راه حفظ دین و اقامه نماز به شهادت رسیدند، گفت: حضور در مساجد و حسینیه‌ها نباید تنها منوط به ایام عزاداری باشد، بلکه باید در تمام طول سال مساجد مملو از مردم و خصوصا جوانان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی با ابراز گلایه از کم توجهی عده ای به حضور در نمازهای جماعت، مطرح کرد: حضور در نماز جماعت دارای برکات فراوانی برای شخص و جامعه است، بنابراین نباید از این فیض بزرگ غافل شویم.

وی با بیان اینکه در مراسمات عزاداری و مذهبی نباید توجه به سخنرانی کم رنگ شود، عنوان کرد: در حالی که انسان همه خیرات را از راه علم کسب می کند اما متاسفانه گاهی از اوقات مشاهده می شود که به جلسات منبر و وعظ کم تر بها داده می شود.

برای رفع مشکلات، همه باید از رئیس جمهور و دولت جدید حمایت کنند

امام جمعه موقت همدان با اشاره به انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس جمهور را فردی ولایی، انقلابی و پر نشاط خواند و گفت: از آنجا که کشور در شرایط حساسی قرار دارد، بنابراین لازم است که در همه امور از رئیس جمهور منتخب حمایت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اخراج و فرار نیروهای آمریکایی از افغانستان ثابت کرد که سرنوشت همه مستکبران اینگونه خواهد بود، گفت: ما نسبت به طالبان هم خوشبین نیستیم، چرا که هم با سلاح و حمایت‌های مالی روی کار آمدند و هم آنکه تفکرات اشتباه گذشته خود را تغییر نداده‌اند، و لذا لازم است که مسئولان کشور در رابطه برقراری ارتباط با طالبان دقت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی با بیان اینکه ترکیه مقداری از خاک عراق و سوریه را اشغال کرده، اظهار داشت: به رئیس جمهور ترکیه با صراحت می گوییم که منطقه ما را ملتهب نکن و بیش از این آب در آسیاب دشمن نریز.

وی همچنین به مشکلات موجود در لبنان اشاره کرد و یادآور شد: مشکلات لبنان و تحریم های آنها به دلیل همکاری با حزب الله است.

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: دبیر کل حزب الله لبنان در حالی که برای رفع مشکلات مردمش از جمهوری اسلامی تقاضای سوخت کرده است، اما آمریکا و اسرائیل کشتی‌هایی که به سمت لبنان در حال حرکت هستند را تهدید کرده‌ است.

وی با بیان اینکه ما در کنار مردم لبنان و حزب الله هستیم، گفت: دشمن باید بداند اگر برای نفت‌کش‌های ما مزاحمتی ایجاد شود با عکس العمل شدید و قاطع نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران رو به رو خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha