دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علمدار عاشق

حوزه/ مؤسسه انتشارات جمکران کتاب «علمدار عاشق: سخنان و زبان حال امام حسین و ساقی دشت کربلا» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مؤسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران، کتاب «علمدار عاشق: سخنان و زبان حال امام حسین و ساقی دشت کربلا» اثر علی تقوی دهکلانی را به مناسبت ایام محرم الحرام روانه قفسه‌های کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

بررسی ارتباط ویژه بین امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) با توجه به واقعه کربلاست. در این کتاب عشق و علاقه خاص حضرت اباالفضل به امام حسین و فداکاری‏های متعدد ایشان در قبال آن امام و همچنین معرفت بالای مقام ولایی امام حسین در نزد عباس به تصویر کشیده شده است. نگارنده معتقد است که حضرت عباس بن علی از همان دوران طفولیت همراه و کمک‏کار امام حسین بوده و در کربلا اوج عشق و ارادت خویش به امام حسین را به نمایش گذاشته است. همراهی اباالفضل از مدینه تا مکه و از آنجا تا کربلا و رمز و رازهای عاشقی بین امام حسین و عباس بن علی در شب و روز عاشورا از دیگر مندرجات این کتاب است.

ساختار کتاب

نگارنده کتاب را در چهارده گفتار به رشته تحریر درآورده است که عناوین آن بدین شرح است:

امام حسین علیه السلام و دوران خردسالی، امام حسین و آمدن ام‌البنین علیهما السلام، امام حسین و ولادت عباس علیهم السلام، معرفت عباس علیه السلام به جایگاه امامت، عباس علیه السلام در دوران پدر و برادر، امام حسین علیه السلام و بیعت خواهی یزید، عباس علیه السلام با کاروان عاشقی، به سوی مکه، عباس علیه السلام با کاروان عشق، در کنار کعبه، عباس علیه السلام و اعزام سفیر عشق به کوفه، عباس علیه السلام و حرکت کاروان عاشقی از مکه، عباس علیه السلام و ورود به سرزمین عاشقی، عباس علیه السلام و شب عاشقی با خدا، عباس علیه السلام و صبح روز عشق بازی، امام عاشقان و روز عاشقی

برشی از کتاب

نویسنده در گفتار دوازدهم و با عنوان « عباس علیه السلام و شب عاشقی با خدا» چنین می نویسد:

مولای من، یاران را جمع نمود. وفاداران گرد او، حلقه زدند. مولای عاشقان حمد و سپاس الهی را به جا آورد و فرمود: «خدایا! من، سپاس می گویم تو را بر این که ما را، بر نبوت گرامی داشتی و قرآن را به ما آموختی و در دین ما را، دانا ساختی و گوش های شنوا و دیده های بینا و دل های آگاه به ما ارزانی داشتی. پس ما را از سپاس گزاران قرار بده. اما بعد؛ به درستی که من یارانی باوفاتر از یاران خود، سراغ ندارم. آگاه باشید! من به همه ی شما رخصت دادم؛ پس همه ی شما آزادانه بروید و بیعتی از من به گردن شما نیست.» (۱) .

در شب حماسه و احیای سنت نبوی صلی الله علیه و آله یاران و انصار بی نظیر، یکی پس از دیگری اعلان وفاداری نمودند و زندگی بعد امام شان را، زندگی پست خواندند و پروانه وار به دور شمع امامت می گشتند. چون مولای من چنین لب به سخن گشود، تمام بدنم لرزید. امتحان سختی بود! گفتم سبحان الله، خدایا! مگر می شود، عباس زنده باشد و پسر فاطمه علیهاالسلام چنین غریبانه سخن بگوید؟! بنی هاشم همه، به خدا پناه بردند و زندگی بعد مولا را بی ارزش خواندند. شیرین سخن کربلا، آقازاده ی امام مجتبی علیه السلام با شیرین تر از عسل خواندن مرگ در رکاب عمو غوغایی به پا کرد.

موسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران، کتاب « علمدار عاشق: سخنان و زبان حال امام حسین و ساقی دشت کربلا» اثر علی تقوی دهکلانی را در ۱۰۸ صفحه با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای جهت تهیه این کتاب به آدرس قم – خ معلم – پاساژ ناشران و یا بلوار پیامبر اعظم، مسجد مقدس جمکران، انتشارات کتاب جمکران مراجعه و یا با شماره ۳۷۸۴۲۱۳۱-۰۲۵ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha