جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 974158
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
حجت الاسلام میرمحمدیان

حوزه/ حجت الاسلام میرمحمدیان اعلام کرد: مهرواره اوج با شعار ارتقای خدمت رسانی مساجد شروع به کار می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نشست مجازی هم اندیشی عملیات محرم با حضور حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت، راهیاران استانی و منطقه ای این بنیاد برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد هدایت از برگزاری مهرواره اوج در بازه زمانی محرم تا انتهای صفر خبر داد و اظهار داشت: شعار این مهرواره ارتقاء خدمت رسانی مساجد است و در کنار شباهت هایی که با مهرواره محله همدل دارد از نظر محتوا و قالب با آن متفاوت است.

وی، تعالی شبکه امامت را مهمترین وظیفه و دغدغه بنیاد هدایت دانست و افزود: در مهرواره اوج ما باید در چهار محور، حلقه های میانی را رشد و ارتقا دهیم و این نیاز به درسنامه و برگزاری گعده ها دارد؛ لازم است راهیاران و امامان این موضوع را به بحث و گفت‌وگو بگذارند.

حجت الاسلام میرمحمدیان در تبیین مهرواره اوج گفت: شناخت مسئله و جوانب آن، نقاط روشن و ظرفیت های قابل اتکا، راهکارهای عملی حل مسئله و جهت گیری صحیح به سوی تمدن اسلامی چهار محوری است که در این مهرواره به آن پرداخته شده است؛ در حقیقت این موارد همان وظایفی است که از سوی رهبر معظم انقلاب برای حلقه های میانی ترسیم شده است.

مدیرعامل بنیاد هدایت ادامه داد: وقتی سخن از بکارگیری ظرفیت های محله به میان می آید، بی مقدمه به دنبال خیرین می رویم، اما باید به دنبال ظرفیت های جدیدی برویم که از جمله این ظرفیت ها نیروی انسانی محله است.

وی، ایجاد انگیزه مجدد در مساجد برای ورود به عرصه خدمت رسانی، حل مسائل محله، تقویت توان امامان در جلب مشارکت مردم برای حل مسائل، ارتقاء روش‌های حل مسئله، ارتقاء روش‌های شناسایی ظرفیت‌های محله و شناسایی امامان فعال را بخشی از اهداف مهرواره اوج اعلام کرد.

حجت الاسلام میرمحمدیان تصریح کرد: در مهرواره اوج مخاطب ما فقط امامان محله و روستا نیستند، بلکه هر امام جماعت فعالی در این مهرواره مخاطب ما است و این موضوع نیاز به اطلاع رسانی دارد.

مدیرعامل بنیاد هدایت از اهمیت مسئله اشتغال گفت و افزود: بنیاد هدایت این آمادگی را دارد تا در راستای حل مسائل مرتبط با اشتغال ظرفیت های اساتید این عرصه را به کارگیری و در اختیار امامان قرار دهد و آن ها را به استان های مختلف اعزام کند تا بتوانند از مشاوره های آن ها برای حل مسائل مرتبط با اشتغال در محله خود بهره بگیرند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمد پشم فروش، مسئول عملیات محرم، برنامه های بنیاد هدایت در عملیات محرم را تشریح کرد.

در بخش پایانی نیز تنی چند از راهیاران به بیان دیدگاه های خود در خصوص این عملیات پرداختند.

انتهای پیام

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha