جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: انتظار می‌رود در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مساجد و نقش آن‌ها در تحقق اهداف و برنامه‌های گام دوم انقلاب صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با گرامیداشت روز جهانی مسجد، اظهار کرد: انتظار می‌رود در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مساجد و نقش آن‌ها در تحقق اهداف و برنامه‌های گام دوم انقلاب صورت گیرد.

وی افزود: فرصت هشت سال‌های که گذشت و سه سال از گام دوم انقلاب در آن سپری شد فرصتی بی‌بدیل بود که مع‌الأسف با غفلت خواسته یا ناخواسته از دست رفت؛ اما اکنون به نگاه و عزم و اقدام دولت انقلابی امیدواری زیادی وجود دارد و با استقرار دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی این امید دوباره زنده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گذشته از اینکه یک روحانی مجتهد دینی است، یک مُبلّغ برجسته و امام جماعت باتجربه نیز محسوب می‌شود. ایشان پس از رهبر معظم انقلاب که سال‌ها در قبل از انقلاب امام جماعت بوده‌اند، تنها رئیس‌جمهوری است که سال‌ها امامت جماعت یک مسجد را در تهران بر عهده داشته و دارد.

وی ادامه داد: البته اکنون به خاطر شرایط کاری این امکان برایشان فراهم نیست، اما تا قبل از انتصاب به تولیت آستان قدس رضوی به‌عنوان امام جماعت فعال در خدمت نمازگزاران و برنامه‌های مسجد بوده و در شب‌های حضور در مسجد محل مراجعه مردم بوده و مشغول حل‌وفصل مشکلات آنان می‌شد، طبیعی است که شخصیتی مانند ایشان با تجربه گران‌سنگ امام جماعت مسجد و شناخت میدانی ایشان از اهمیت و نقش مساجد، توجه ویژه‌ای به این نقش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: همچنین باید توجه داشت که چهار سال آینده سال‌های پایانی چشم‌انداز ۲۰ ساله و تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ۵۰ سال آینده است که پیش‌نویس اولیه آن توسط رهبر انقلاب اسلامی به نظرخواهی نخبگانی گذاشته شده و نیز فرارسیدن زمان تدوین برنامه هفتم کشور هم فرصت اساسی دیگری است که توسط دولت سیزدهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دلایل مذکور انتظار جامعه اسلامی و انقلابی و به‌ویژه نخبگان مسجدی، از دولت ولایی و انقلابی این است که با جانمایی درست و صحیح از نقش مسجد در تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامی اقدام به تهیه یک نقشه راه ویژه و تقسیم‌کار عملی و تحقق‌پذیر برای مساجد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: نهاد امامت جمعه با توجه به رسالت و وظیفه و مأموریتی که در این عرصه دارد آماده است با در اختیار قرار دادن تجربیات گذشته و با بهره‌مندی از نظرات نخبگان و صاحب‌نظران جوان و مؤمن و انقلابی در این مسیر به کمک دولت بشتابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha