جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 974300
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
مجید شیرانی
مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نتیجه تست ۲۹۶ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۶۹ نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد که جمعا ٣٦٥ نفر دیگر به بیماران کرونایی این استان اضافه شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ظهر امروز با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در سی و یکمین روز از مردادماه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۲۷ بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته که از این تعداد ۲۷۰ بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۲۹۶ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۶۹ نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه هم اکنون ۶۵۲ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۵۱ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

شیرانی اظهار کرد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری  ۱۳۳۳ نفر است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۷۳ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه هم اکنون تمامی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان در وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفته‌اند، گفت: نکته حائز اهمیت در استفاده از ماسک، استفاده صحیح و رعایت اصول استفاده از آن می‌باشد که بارها در کلیپ‌های آموزشی به آن اشاره شده است.

شیرانی افزود: یکی از ساده‌ترین، عملی‌ترین و موثرترین راه مقابله کرونا استفاده همگانی از ماسک است و نوع آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد. همچنان توجه به سه نکته رعایت بهداشت دست‌ها، تنفس و رعایت فاصله اجتماعی موثرترین راه مقابله با بیماری کووید_۱۹ محسوب می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به ضرورت استفاده از ماسک، زدن ماسک نشانه شخصیت، اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری و عدم استفاده از آن نشانه عدم پایبندی به تعهدات اجتماعی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha