پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت:امام حسین(ع) هیچ گاه ذلت را نپذیرفتند و ما هم باید قرارمان بر این باشد که راهمان را با امام حسین(ع) ادامه دهیم و دوست و دشمن را با معیار اباعبدالله(ع) مشخص کنیم و یقین بدانیم که با همراهی با دشمنان به عزت نمی‌رسیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،  حجت الاسلام والمسلمین  عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در هیئت خیمه‌گاه که در حسینیه امینی‌ها برگزار و از شبکه قزوین به صورت زنده پخش شد، با تشریح برخی از درس‌های عاشورا، گفت: ما وقتی در نهضت ابا عبدالله الحسین (ع) سیر می‌کنیم و با حضرت از زمان شکل‌گیری نهضت تا زمان شهادت همراه می‌شویم، مشاهده می‌کنیم امام حسین(ع) آیات قرآن را تفسیر کرده و در زندگی مردم به جریان انداخت.

 وی ادامه داد: اباعبدالله الحسین(ع) در نهضت عاشورا نشان داد که اگر قرآن مردم را به عزت دعوت کرده است، هیچگاه با همراهی با دشمنان خدا عزت به دست نمی‌آید و همه عزت‌ها نزد خدای متعال است.

 امام جمعه قزوین افزود: امام حسین(ع) هیچ گاه ذلت را نپذیرفتند و ما هم باید قرارمان بر این باشد که راهمان را با امام حسین(ع) ادامه دهیم و دوست و دشمن را با معیار اباعبدالله(ع) مشخص کنیم و یقین بدانیم که با همراهی با دشمنان به عزت نمی‌رسیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: از همان آغاز نهضت اباعبدالله الحسین(ع) مروان خدمت حضرت آمد و به امام پیشنهاد کرد و با نفاق و دروغ از حضرت بار دیگر خواست تا بیعت کند و گفت من دلم می‌سوزد که شما را به شهادت برسانند.

وی ادامه داد:  امام فرمودند فاتحه اسلام را باید بخوانیم کسی مانند یزید حاکم مسلمین شود و اگر این اتفاق بیفتد، دیگر چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند. این نشان می‌دهد امام حسین(ع) جانش را گذاشت تا امروز همه در مسیر اسلام قرار بگیریم چرا که همه ارزش انسانی ما، به ایمان و دین ماست.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا مقابل سپاه دشمن فرمودند آیا نمی‌دانید و نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود؟ این پیام برای امروز ما نیز هست که نشان می‌دهد انسان ذاتاً طرفدار حق و مخالف ظلم است.

 امام جمعه قزوین اظهار کرد: امروز هر انسان آزاده‌ای با هر دینی امام حسین(ع) را با این ویژگی‌ها می‌بیند، به حضرت ارادت پیدا می‌کند و هر روز محبان حضرت در دنیا بیشتر می‌شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha