پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 974471
۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
حجت الاسلام میثم رحیمی

حوزه/ امام روستای سولان همدان در ایام محرم به پرده خوانی ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان می‌پردازد و این برنامه را در فضای مجازی منتشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام میثم رحیمی، امام روستای سولان از توابع شهرستان همدان است؛ او در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان دست به ابتکار جالبی زده است و آن پرده خوانی با موضوع امام حسین(ع) و حادثه عاشورا است که در قالب به صورت مجازی پخش می شود.

اینکه برنامه عزاداری ویژه ای برای قشر کودک و نوجوان برگزار شود چندان جا نیفتاده است؛ از این رو امام روستای تلاش کرده است تا با ترتیب دادن این برنامه هم کار نویی را رقم بزند و هم این قشر را که سرمایه مادی و معنوی آینده این کشور هستند را در برنامه های عزاداری دخیل کنند.

مجری گری و به اصطلاح نقالی این برنامه را خود حاج آقای رحیمی به عهده دارد؛ برنامه ابتدا ضبط می شود و سپس تدوین و در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود.

حجت الاسلام میثمی در خصوص برنامه پرده خوانی می گوید: این برنامه در ده قسمت طراحی شده است؛ از آغاز حکومت یزید شروع می شود، به مباحثی نظیر حرکت امام حسین(ع) از مدینه، برخورد سپاه امام با سپاه حر و دیگر حوادث کربلا می پردازد و در نهایت با شهادت امام حسین(ع) به پایان می رسد.

تهیه و تولید محتوا را خود حجت الاسلام میثمی بر عهده دارد و تدوین کلیپ ها و تأمین هزینه ها را نیز مجتمع آموزشی اسلامی علمی بر عهده دارد.

امام روستای سولان با کمک اهالی فعالیت هایی را هم در جهت محرمی کردن فضای روستا داشته اند؛ از جمله این اقدامات ماشین نویسی است که به همت بچه های روستا رقم خورده و ماشین ها با مضامین عاشورایی مزین شده است.

از دیگر اقداماتی که به همت حجت الاسلام رحیمی انجام شده است، رونق بخشی به روضه های خانگی است که این برنامه با استقبال خوب خانواده ها مواجه شده است.

امام روستای سولان همدان استقبال مردم روستا را از برنامه های محرم و عزاداری قابل توجه توصیف می کند و یادآور می شود: با توجه به جمعیت ۳ هزار و ۸۰۰ نفره روستا شاهد فعالیت ۴ هیئت به صورت مجزا هستیم که همگی امسال برنامه های خود را در فضای باز و با حضور پرشور اهالی برگزار کرده اند.

وی از برقراری ایستگاه های صلواتی می گوید و اضافه می کند این ایستگاه ها امسال شکل دیگری به خود گرفته اند و نذورات مردمی را در قالب کالاهای سلامت محور و یا مواد غذایی بسته بندی شده ارائه می کنند.

به گفته حجت الاسلام رحیمی هر ساله در روستای سولان در ایام محرم غذای گرم پخت و بین مردم توزیع می شد اما امسال با شیوع کرونا  به جای غذای گرم، تعدادی گوسفند با نذورات مردم به عنوان قربانی ذبح و گوشت آن ها بین مردم توزیع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید قاسم معصومی لاری IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام لطفا راه ارتباطی با ایشان را بفرمایید تشکر