شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی محمد حکیمیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علی محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمد اسعدی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمد اسعدی عضو هیات علمی و مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
امروز محمد ما همو که کلام وحی را چون محمد مصطفی حافظ بود و از مفسران شناخته می شد از میانمان با بال ملائک، پروازش تا عرش برین را آغاز کرد و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و خیل عظیم قرآن پژوهان را غمگین و حزین ساخت.
دکتر اسعدی مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه فرزند قرآن و عترت بود و عمرش را در موضوعات متنوع قرآن پژوهش کرد و به درجه هدایت اقوم رسیده بود.

کلامش قرآن و نهج البلاغه و دغدغه خاطرش هدایت جامعه و نشان دادن جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت در قرآن بود.
مجاهدی که یک لحظه از قرآن جدا نشد و همه تلاش و کوشش خود را برای احیاء قرآن در دانشگاهها با نوشتن کتب مختلف قرآنی مصروف ساخت. شخصیتی فکور، عمیق در تفکر قرآنی و بی ادعا در عین عالم بزرگ بودن، ارزش او را در حیات سعیدش دو چندان کرده بود.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه این ثلمه بزرگ را به همکارانش در پژوهشگاه، حوزه های علمیه و جامعه دانشگاهی خصوصا قرآن پژوهان محترم تسلیت گفته، برای خانواده محترم این دانشمند در مقابل این فقدان عظماء طلب صبری عظیم و اجری جزیل از خداوند داشته و غفران واسعه برای عزیز از دست رفته طلب می کند.
گرچه ندای اقرء بسم ربک الذی خلق او در عرش اعلا با ملائکة الله همنوا شده و پیوسته در گوش همکاران و شاگردانش زمزمه می کند که ان هذا القران یهدی للتی هی اقوم.
عاش سعیدا و مات سعیدا

علی محمد حکیمیان
ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha