پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس دانشکده حضرت معصومه(س) با آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: اگر بخواهیم موفق باشیم، باید علی‌رغم چارچوب های تعریف شده، فراتر از آن بیندیشیم و حرکت کنیم. رشته ها یکی از موضوعات مهمی است که امروز در یک بحران و چالش واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهارداشت: بحمدالله امروز شاهد حضور موفق بانوان در عرصه مدیریت هستیم، بطوری که امروز جامعةالزهرا(س) و دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان دو مرکز علمی مهم و اثر گذار با مدیریت بانوان موفق در مسیر رشد و شکوفایی هستند.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در مسیر راهبری و مدیریت خود شاهد دستاورد و مسیر مشخصی باشیم، می طلبد، با یک برنامه ریزی جامع مسیر حرکت خود و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را ترسیم کنیم و در قالب یک طرح ۵ ساله در دستور کار خود قرار دهیم تا دورنمایی از آنچه می خواهیم ترسیم کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان، افزود: اگر بخواهیم موفق باشیم، باید علی رغم چارچوب های تعریف شده، فراتر از آن بیندیشیم و حرکت کنیم. رشته ها یکی از موضوعات مهمی است که امروز در یک بحران و چالش واقع شده، چرا که امروز مراکز علمی متعدد رشته های موازی را ارائه می کنند و این کمک چندانی به تولید فکر و علم نمی کند.

آیت الله اعرافی خطاب به مدیران دانشگاه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: ابتکار، نورآوری و خلاقیت در خلق رشته های جدید می تواند رمز موفقیت یک مرکز آموزشی باشد که در این خصوص با گزارشی که ارائه شد، چنین نگاهی الحمدلله در این دانشگاه و برنامه ریزان آن وجود دارد و این یک گام به جلو است.

مدیر حوزه های علمیه تأکید کرد: امروز حوزه علمیه در طرح تحولی خود طی سه سال با فعالیت قریب به ۷۰۰ تن از اساتید صاحب نظر و خبره موفق به انجام و برنامه ریزی ۲۰۰ طرح تحولی شد که از دل آن ۴۰۰-۵۰۰ رشته، گرایش مقطع جدید وارد سیستم آموزش حوزه شد یا می شود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان دانشگاه تک جنسیتی کشور، می تواند با خلق رشته های شاخص و منحصربه فرد ویژه بانوان دستاوردهای ارزشمند را به دست آورد. رشته ای که مورد نیاز جامعه و متناسب با روحیه بانوان باشد، تردیدی نیست که صاحب جایگاه ویژه ای خواهد شد.

در ابتدای این دیدار نسرین صادق زاده رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) گزارش از روند فعالیت های این دانشگاه ارائه کرد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha