پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام اسدالله جعفری

حوزه/ رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی پس از بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان دستور ویژه‌ای در راستای پیگیری مشکلات و کمبودهای بخش درمان صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، در حالی که وضعیت کرونایی استان در این ایام به مانند دیگر نقاط کشور چندان مساعد به نظر نمی‌رسد و به همین اعتبار ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت تا با اعمال تعطیلات یک‌هفته‌ای شرایط بحرانی را تا حدودی مدیریت و ساماندهی کند رئیس‌کل دادگستری استان در تمامی ایام تعطیلات یادشده بیکار ننشست و به‌منظور بررسی مشکلات و کمبودهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تأمین امکانات و تجهیزات موردنیاز و کاستن از حجم و میزان محرومیت‌ها و محدودیت‌ها در این خصوص، دستورهای ویژه‌ای صادر کرد.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در طول ایام تعطیلات هفته گذشته تقریباً و هر روز به‌طور فوق‌العاده از تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی در مرکز استان و شهرستان‌ها بازدید کرد و ضمن خدا قوت گویی به کادر پزشکی و درمانی و قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه آن‌ها در وضعیت خاص کرونایی نشست‌های اختصاصی نیز با مسئولین و متولیان امر در هر شهرستان برگزار کرد و مشکلات مبتلابه را به‌طور میدانی و ملموس از نزدیک مشاهده و موردبررسی قرار داد.

وی امروز در نشست جمع‌بندی این بازدیدها، در ارزیابی کلی وضعیت بهداشتی و درمانی استان در مقابله با ویروس کرونا به محدودیت‌ها و محرومیت‌های استان از حیث امکانات و تجهیزات مورد نیاز اشاره و تصریح کرد: از نزدیک مسائل و مشکلات موجود را دیدم و مشاهده کردم و شاهد بودم که حوزه‌های مدیریتی و کادر پزشکی و درمانی به‌رغم همه این معضلات چه عاشقانه و با دل و جان کار می‌کنند و لازم است از تلاش‌های تک‌تک این عزیزان قدردانی کنم.

حجت‌الاسلام جعفری در ادامه با احصای فهرست برخی مشکلات مبتلابه در این حوزه به اولویت‌های کشور از نگاه مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که معظم له در این خصوص با حساسیت مضاعف اولویت‌ها را مشخص کرده‌اند ما نیز در این راستا تلاش کردیم تا با حضور میدانی و بررسی دقیق مشکلات و شناسایی آسیب‌ها مراتب را در سطوح مختلف پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات اساسی و بنیادی که این استان در حوزه بهداشت و درمان با آن مواجه است مستلزم پشتیبانی و جلب حمایت همه‌جانبه مقامات بالادستی است و دستگاه قضایی به‌زودی این مشکلات را از طریق وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط در مراجع مربوطه پیگیری خواهد کرد.

وی  ابراز امیدواری کرد: در نتیجه این پیگیری‌ها وضعیت خراسان شمالی در ابعاد پیشگیری و مقابله با اشاعه اپیدمی بیماری کرونا بهبود یابد و پس از اعمال مدیریت و ساماندهی شرایط، آمار مرگ‌ومیرها که اکنون بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد به نحو قابل‌توجهی کاهش یابد.

حجت‌الاسلام جعفری در بخش دیگری از سخنان خود توجه و اهتمام جدی در حفظ سلامت عمومی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به‌ویژه در ادامه ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یک ضرورت مهم برشمرد و از شهروندان و هم استانی‌ها خواست در شرایط کنونی به‌گونه‌ای عمل کنند که عزاداری‌ها با توجه به موازین بهداشتی و در نظر گرفتن سلامت عمومی مردم انجام شود تا خدای‌نکرده کسی آسیب و صدمه‌ای نبیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha