دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام وطن خواه

 حوزه / استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز نیاز ما به طلبه تراز انقلاب اسلامی است؛ طلبه ای است که مسائل جامعه دینی و نظام اسلامی برای او اهمیت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام وطن خواه، امروز در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان قزوین که در محوطه مدرسه صالحیه برگزار شد گفت: این دوره فرصت خوبی برای شناخت مناسب طلبه با زندگی طلبگی و شرایط تحصیل در حوزه های علمیه است.

وی، انس با دعا و نیایش با معبود را با اهمیت دانست و  بیان کرد: در روز قیامت خون شهدا با مرکب قلم دانشمندان مقایسه می شود، یعنی خون شهید ارزش بسیار بالایی دارد و قوام یک جامعه دینی با ایثار و از جان گذشتگی شهیدان راه حق است، ولی هدایت بخشی عالمان دین آنقدر اهمیت دارد که از خون شهدا هم درجه بالاتری می یابد

استاد حوزه علمیه قم  عنوان کرد: باید علم آموزی را بر خود واجب بدانید به ویژه در مقطع کنونی که نیاز بیشتری به هدایت بخشی جامعه داریم.

وی اظهار کرد:  امروز نیاز ما به طلبه تراز انقلاب اسلامی است؛ طلبه ای که مسائل جامعه دینی و نظام اسلامی برای او اهمیت داشته باشد، چرا که نظام ما برآمده از خون هزاران شهید است که برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) و اقامه دین و ترویج ارزش های دینی جان و خون خود را فدا کردند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: رفتار و منش طلبگی و مزین بودن به آداب اسلامی از مهمترین مسائل مورد انتظار از طلاب است و رعایت نظم و انضباط نیز در تمام دوران طلبگی باید اولویت جدی و اصلی باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha